بازگشایی مرز‌های چین قیمت نفت را بالا برد

بازگشایی مرز‌های چین قیمت نفت را بالا برد
با باز شدن مرز‌های چین، قیمت نفت و چشم‌انداز تقاضای سوخت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۵۱۹۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت، یک روز پس از آن که سیل مسافران به چین پس از بازگشایی مرزها، چشم‌انداز تقاضای سوخت را افزایش داد و تا حدودی نگرانی‌های مربوط به رکود جهانی را خنثی کرد. معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۴:۴۴ صبح به وقت تهران با ۵۳ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۷۹.۱۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۶ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۷۴.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

امید به افزایش کمتر نرخ بهره ایالات متحده باعث تقویت بازار‌های مالی و کاهش ارزش دلار شده است. دلار ضعیف‌تر، کالا‌های با قیمت دلار را برای سرمایه‌گذاران سایر ارز‌ها مقرون به صرفه‌تر می‌کند. هر دو قرارداد نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت هفته گذشته بیش از ۸ درصد سقوط کردند که بزرگ‌ترین فروپاشی هفتگی آن‌ها در شروع امسال از سال ۲۰۱۶ است.

تینا تنگ، تحلیل گر گفت: معاملات آتی نفت خام بیشترین ضررهفتگی خود را طی یک ماه با ترس از رکود داشتند، در حالی که قیمت نفت از سال ۲۰۲۲ با تورم همبستگی مثبت داشته است. اگرچه ممکن است بازگشایی چین در کوتاه مدت این کاهش را مهار کند. روز شنبه چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، مرز‌های خود را برای اولین بار در سه سال گذشته باز کرد و چشم انداز تقاضای این کشور برای سوخت حمل و نقل را تقویت کرد.

پکن گفت حدود ۲ میلیارد سفر داخلی در طول سال نوی لونار پیش‌بینی می‌شود که تقریباً دو برابر سال گذشته است و نسبت به سطح سال ۲۰۱۹، ۷۰ درصد بهبود می‌یابد. با این حال، ممکن است نگرانی‌ها از اینکه جریان عظیم مسافران باعث افزایش مجدد ابتلا‌ها و توقف بهبود فعالیت‌های اقتصادی چین شود، همچنان وجود داشته باشد.

معاملات آتی انرژی نفت خام، محصولات پالایش شده و گاز طبیعی در سال جدید به شدت کاهش یافته در حالی که معامله گران نگرانی‌های کوتاه مدت هوای سرد و نگرانی از کمبود عرضه و قرارداد‌های کاهش یافته را بررسی کرده اند. روز جمعه شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co BKR.O اعلام کرد، هفته گذشته، شرکت‌های انرژی ایالات متحده تعداد دکل‌های فعال نفت و گاز طبیعی را تا ۷ کاهش دادند که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر