در سفر رئیس کل سازمان سرمایه گذاری به عراق بررسی شد؛

سرمایه‌گذاری مشترك ایران و عراق در شهرك‌های صنعتی

رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری خارجی برای همکاری‌های دوجانبه و تشکیل کمیسیون مشترک ایران و عراق در صدر هیاتی تخصصی به بغداد سفر کرد.
کد خبر : ۱۴۵۳۶۵

به گزارش ایبِنا، علی فکری معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران که به عراق سفر کرده است، به عنوان دبیر طرف ایرانی کمیسیون مشترک ایران و عراق برای هماهنگی در سرمایه‌گذاری مشترک در شهرک‌های صنعتی ویژه و الزامات آن با طرف‌های عراقی دیدار و گفتگو کرد.

تقویت همکاری‌های متقابل و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در شهرک‌های صنعتی ویژه دبیر طرف ایرانی کمیسیون مشترک ایران و عراق به منظور هماهنگی جهت برگزاری پنجمین جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در دیدار با وزیر بازرگانی کشور عراق بعنوان رئیس طرف عراقی کمیسیون مشترک دو کشور بر تقویت همکاری‌های متقابل و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در شهرک‌های صنعتی ویژه و الزامات آن در گفتگو با طرف عراقی تاکید کرد.

در ادامه نیز اثیر داود سلمان الغریری، وزیر تجارت کشور عراق نیز آمادگی این کشور به منظور تشکیل زودهنگام کمیسیون مشترک و تدوین و تکمیل صورتجلسه تفاهم مشترک در زمینه اقتصادی و تجاری با کشورمان را اعلام داشت.

در انتهای این نشست نیز طرفین ضمن تبادل نظر پیرامون پروژه‌ها و موضوعات پیشنهادی برای همکاری طرفین در چارچوب برنامه کمیسیون مشترک و خواسته‌های دو طرف در این زمینه با برگزاری جلسات کمیسیون در نیمه دوم بهمن ماه آینده، توافق کردند.

فکری در ادامه این سفر ضمن دیدار با سالار محمد امین رییس هیات سرمایه گذاری عراق پیرامون مقوله سرمایه‌گذاری متقابل اتباع دو کشور در جهت تحکیم روابط پایدار دوجانبه و نیز تعریف پروژه‌های مشترک اولویت‌دار بین دو کشور به تبادل نظر پرداخت و همچنین از ورزشگاه الزوراء در بغداد بعنوان نمونه‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان به عراق بازدید کرد.

همکاری‌های سه جانبه ایران، عراق و بانک توسعه اسلامی رئیس کل سازمان سرمایه گذاری در جریان این سفر همچنین با مصطفی غالب رئیس بانک مرکزی عراق و نیز رئیس بانک تجارت این کشور نیز حول روابط دو کشور مسلمان با بانک توسعه اسلامی و همکاری‌های سه جانبه و نیز مدل‌های سرمایه‌گذاری مشترک در شهرک‌های صنعتی ویژه را مورد بررسی و تاکید قرار داد.

اجرای پروژه‌های مشترک و تقویت ارتباطات اقتصادی دبیر طرف ایرانی کمیسیون مشترک ایران و عراق در انتهای این سفر جهت پیش برد امور و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای اجرایی نمودن پروژه‌های مشترک و تقویت ارتباطات اقتصادی دو کشور در نشستی با حضور با حازم خالدی مشاور نخست وزیر عراق، معاون وزیر تجارت؛ معاون وزیر آب و منابع طبیعی و مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و امور خارجه این کشور شرکت کرد.

برچسب ها: اقتصاد ایران عراق
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر