امروز جمعه ۲۳ دی

قیمت جهانی نفت برنت ۸۳ دلار و ۷۶ سنت شد

قیمت جهانی نفت برنت ۸۳ دلار و ۷۶ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۲ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.
کد خبر : ۱۴۵۴۱۵

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه کاهش یافت، اما در آستانه ۶ درصد افزایش هفتگی به‌خاطر رشد تقاضا از سوی چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا و همچنین انتظار آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، قرار دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۳۲ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۷۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۷ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت خام برنت ۶.۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۲ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش اخیر در میزان خرید نفت خام چین و همچنین افزایش رفت‌وآمد جاده‌ای در این کشور باعث اطمینان نسبت‌به بهبود تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ دنیا پس‌از بازگشایی مرز‌های آن و کاهش محدودیت‌های کرونایی در این کشور شده‌است.

با توجه به تمرکز چین بر امنیت انرژی، انتظار می‌رود واردات نفت این کشور مخصوصاً با بالا رفتن فعالیت پالایشگاه‌های آن رو به افزایش باشد و ذخیره نفت خام جزء اولویت‌های استراتژیک این کشور قرار گیرد. رفت‌وآمد جاده‌ای در چین و سطح ترافیک جاده‌ای در این کشور پس‌از کاهش محدودیت‌های کرونایی افزایش یافته است.

یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین رقم طی ۹ ماه گذشته بوده است. نرخ تورم در آمریکا برای اولین‌بار طی ۲ سال و نیم گذشته پایین آمده و باعث شده امید به آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور افزایش یابد.

کاهش ارزش دلار تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر