عدم حضور نخبگان سیاسی جهان در داووس

عدم حضور نخبگان سیاسی جهان در داووس
نخبگان سیاسی جهان و رهبران آمریکا، چین و روسیه در مجمع جهانی اقتصاد امسال در کوه های آلپ سوئیس شرکت نخواهند کرد.
کد خبر : ۱۴۵۵۵۹

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز دوشنبه، جلسه سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس سوئیس با غیبت تعدادی از رهبران ارشد آغاز شده است. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به همراه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و ریشی سوناک، نخست وزیر جدید بریتانیا، از حضور در مجمع امسال خودداری کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز به همراه کل نخبگان تجاری روسیه که به دلیل تحریم‌های مرتبط با بحران اوکراین از فهرست مهمانان خارج شده‌اند، نیزدر این مراسم حضور ندارند. شی جین پینگ، رهبر چین و تجار چینی نیز پس از پس لرزه‌های افزایش اخیر موارد ابتلای کووید-۱۹ و مشکلات در بازار سهام داخلی، که سال گذشته حدود ۲۲۴ میلیارد دلار از ثروت ثروتمندترین مردم چین بود، حضور در این مجمع را از دست خواهند داد.

از میان رهبران جی هفت، قرار است تنها اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، به همراه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، امسال در داووس شرکت کنند. علی رغم کاهش تعداد رهبران سیاسی، فهرست حاضران امسال پر از مدیران ارشد است. به گفته جورج اشمیت، رئیس بخش دیجیتال و بازاریابی WEF، در میان ۲۷۰۰ شرکت کننده در جلسات رسمی مجمع جهانی اقتصاد WEF، احتمالاً با ۶۰۰ مدیر عامل جهانی شامل ۱۵۰۰ مدیر کل سطح سی سال ۲۰۲۰ پیشی خواهیم گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، امسال در مجموع ۱۱۶ میلیاردر در مجمع جهانی اقتصاد WEF شرکت می‌کنند که نسبت به ده سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است. نمایندگان ایالات متحده، بزرگ‌ترین گروه را با ۳۳ نماینده تشکیل خواهند داد. بر اساس شاخص میلیاردر‌های بلومبرگ، حدود ۱۸ میلیاردر دیگر از اروپا و ۱۳ میلیاردر از هند، از جمله گوتام آدانی، صنعت گر، چهارمین فرد ثروتمند جهان، از اروپا می‌آیند. مجمع جهانی اقتصاد که در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد، یک بنیاد غیرانتفاعی است و گردهمایی سالانه آن در داووس، بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی سالانه جهان است. این مجمع امسال تا ۲۰ ژانویه ادامه خواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر