وزیر امور خارجه چین:

آمریکا از منابع نفتی سوریه دزدی می‌کند

آمریکا از منابع نفتی سوریه دزدی می‌کند
وزیر امور خارجه چین گفت: آمریکا با دزدی نفت سوریه در حال نقض بی‌رحمانه حق زندگی مردم این کشور است.
کد خبر : ۱۴۵۶۷۴

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایبِنا و به نقل از خبرگزاری عربی سوریه، وانگ ونبین، وزیر امور خارجه چین، در پاسخ به سوال یک خبرنگار سوری درباره قاچاق نفت این کشور توسط آمریکا گفت که آمریکا در حال نقض بی‌رحمانه حق زندگی کردن مردم سوریه است.

وی گفت: این غارت آمریکا، به شکلی فزاینده در حال بدتر کردن بحران و فاجعه انسانی در سوریه است.

گزارشات حاکی از آن است که فقط در روز شنبه آمریکا ۵۳ تانکر حامل نفت سوریه را از گذرگاه غیرقانونی محمودیه به عراق منتقل کرده است و در واقع نیرو‌های آمریکایی با اشغال خاک روسیه در حال سرقت ثروت و منابع این کشور هستند.

وانگ گفت: غارتگری غیرقانونی منابع سوریه توسط آمریکا بیش از پیش عیان شده است.

به گزارش دولت سوریه، در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰ درصد از تولید نفت این کشور توسط آمریکایی‌ها و مزدورانشان به یغما رفته است.

نیرو‌های آمریکایی و مزدوران آن‌ها در این مدت به‌طور متوسط روزانه ۶۶ هزار بشکه از نفت سوریه را به غارت بردند و این در حالی است که متوسط تولید نفت این کشور ۸۰ هزار بشکه در روز بوده است.

وزارت نفت سوریه در ماه آگوست سال گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات آمریکا به خصوص قاچاق نفت سوریه باعث ضرر مالی مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۷ میلیارد دلاری به صنعت نفت و گاز این کشور شده است.

برچسب ها: نفت آمریکا سوریه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها