روسیه به دنبال تجارت با کشورهای آفریقایی از طریق ارزهای ملی

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو و کشورهای آفریقایی به سوی تسویه حساب با ارزهای ملی می‌روند.
کد خبر : ۱۴۵۶۷۶

به گزارش ایبِنا و به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز گفت، مسکو و کشور‌های آفریقایی به سوی تسویه حساب با ارز‌های ملی پیش می‌روند.

وی در جریان یک کنفرانس خبری درباره نتایج فعالیت‌های دیپلماسی روسیه در سال ۲۰۲۲ توضیح داد، طرفین در حال آماده سازی اسنادی برای تنظیم مجدد سازوکار همکاری بر اساس تحریم‌های غرب هستند.

این مقام روس پیش از این گفته بود، شرکای روسی و آفریقایی بر روی کاهش مبادلات تجاری با دلار آمریکا و یورو در پرداخت‌های دوجانبه کار می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد، همانطور که می‌دانید، ما در حال برنامه ریزی دومین نشست با آفریقا در پایان ماه جولای امسال در سنت پترزبورگ هستیم و یک سری رویداد را برای این نشست آماده می‌کنیم؛ به منظورتنظیم مجدد سازوکار‌های تعامل در مواجهه با تحریم‌ها و تهدیدها، اسنادی آماده می‌شوند... ابزار‌های جدید نیز برای همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری، سیستم‌های زنجیره تامین و پرداخت‌ها فراهم می‌شود.

وی افزود، مرحله گذار به تسویه با ارز‌های ملی وجود دارد، این روند سریع نیست، اما در حال انجام و رو به رشد است.

مسکو به صورت پیوسته، سیاست دلارزدایی در تجارت خارجی خود را دنبال می‌کند. روسیه و برخی از شرکای خارجی‌اش از جمله هند و چین در سال‌های اخیر با هدف کنار گذاشتن دلار و یورو، استفاده از ارز‌های ملی در تسویه حساب‌های دوجانبه را افزایش داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها