هزینه‌های سنگین درمانی در اسپانیا به دلیل گرانی برق

هزینه‌های سنگین درمانی در اسپانیا به دلیل گرانی برق
بسیاری از بیماران در کشورهای اروپایی به علت بالا رفتن هزینه‌های انرژی نمی‌توانند از خدمات مربوط به دستگاه‌های پزشکی استفاده کنند.
کد خبر : ۱۴۵۶۸۳

به گزارش ایبِنا، رویترز در گزارشی آورده است، بسیاری از بیماران و بخش‌های خدمات بهداشتی درمانی در کشور‌های اروپایی به خاطر بالا رفتن هزینه‌های انرژی و برق، کمتر می‌توانند مثل سابق از این خدمات استفاده کنند و گفته می‌شود بیماران در اغلب موارد حتی با مرگ روبرو می‌شوند.

خوزه ماریا کاسیاس بیمار ساکن شهر مادرید حتی با درآمد ماهیانه ۲۷۰۰ یورو نیز نمی‌تواند با هزینه‌های بالای انرژی و میزان مصرف بالای دستگاه اکسیژن خود کنار بیاید. وی می‌گوید در روز‌های گذشته که هزینه‌های انرژی بالا رفته است قادر به تامین قبوض برق نیست و به سختی می‌تواند از دستگاه اکسیژن استفاده کند.

در دو سال گذشته کاسیاس مجبور بوده از دستگاه غلیظ کننده اکسیژن استفاده کند، ولی در ماه‌های گذشته این موضوع تحت تاثیر بالا رفتن هزینه‌های سوخت و انرژی قرار داشته است.

او می‌گوید قبض برق او از زمان حمله جنگ روسیه و اوکراین تقریباً سه برابر شده و پیش از این او بخشی از طبقه متوسط جامعه اسپانیا بوده که حالا به بحران فقر نزدیک شده است.

بر اساس نظرسنجی آکسفام، نزدیک به ۴ درصد از خانوار‌های اسپانیایی در دهک چهارم درآمدی - بخشی که معمولاً به عنوان طبقه متوسط در نظر گرفته می‌شوند - بیش از نیمی از درآمد خود را از زمان افزایش قیمت‌ها در سال گذشته صرف انرژی کرده اند.

در حالی که قبل از بحران انرژی، تقریباً نیمی از خانوار‌ها در اسپانیا توان پس‌انداز داشتند، آکسفام تخمین می‌زند که اکنون از هر ۱۰ خانوار فقط سه خانوار می‌توانند این کار را انجام دهند.

کاسایس می‌گوید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه برای انرژی خرج کرده که این مقدار سه برابر میزانی است که قبل از جنگ پرداخت می‌کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر