چشم انداز راهبردی بانک مرکزی اردن

بانک مرکزی اردن نتایج بررسی شمولیت مالی سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۴۶۱۲۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از خبرگزاری اردنی عمون - بانک مرکزی اردن نتایج بررسی شمول مالی برای سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که با همکاری بانک مرکزی اردن و یک شرکت مشاوره تخصصی بین المللی برای کشف واقعیت شمول مالی در این کشور تهیه شده است.

این مطالعه در چارچوب تلاش‌های بانک با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی برای افزایش شمول مالی در اردن انجام می‌شود و نتایج آن ستونی اساسی برای توسعه اهداف ملی برای استراتژی جدید ملی خواهد بود.


استراتژی جدید، مجموعه‌ای از شاخص‌ها را بر اساس گروه‌های هدف طبقه‌بندی می‌کند که شامل زنان، جوانان و پناهندگان، علاوه بر شرکت‌های کوچک، متوسط و خرد می‌شود.

رئیس بانک مرکزی اردن، دکتر عادل شرکس، چشم انداز راهبرد ملی برای شمول مالی (۲۰۲۳-۲۰۲۷) را بررسی کرد که با دسترسی و استفاده مسئولانه و پایدار از خدمات و محصولات مالی برای بخش‌های مختلف جامعه، به گونه‌ای که به دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور کمک کند. "

شرکس همچنین خاطرنشان کرد که این استراتژی شامل بخش بیمه برای تقویت نقش خود در مواجهه با موارد اضطراری و برآورده کردن الزامات یک زندگی مناسب می‌شود.

این امر علاوه بر صرفه جویی به عنوان یکی از ارکان اصلی استراتژی، به منظور کار بر روی توسعه محصولات پس انداز است که به مصرف کننده مالی در برنامه ریزی مالی مناسب کمک می‌کند تا بتواند سطح زندگی را بهبود بخشد و از منابع مالی موجود استفاده کند.

وی افزود: همچنین برای معرفی اصول تامین مالی سبز و پایدار در تدوین برنامه‌های عملیاتی با شرکا کار انجام خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر