تاثیر اقتصادی زلزله ترکیه به قوت زلزله ۱۹۹۹ نیست

تاثیر اقتصادی زلزله ترکیه به قوت زلزله ۱۹۹۹ نیست
مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول گفت: تأثیر زلزله هفته گذشته بر رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه به اندازه زلزله ۱۹۹۹ قوی نیست.
کد خبر : ۱۴۶۷۳۹

به گزارش خبرنگار بی الملل ایبنا و به نقل از شبکه المیادین،  محمود محی الدین، مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول درباره تاثیر زلزله هفته گذشته بر رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه صحبت کرد.

محمود محی الدین، مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول گفت: بعید است که تأثیر زلزله هفته گذشته بر رشد تولید ناخالص داخلی ترکیه به اندازه زلزله سال ۱۹۹۹ قوی باشد.

سخنان مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در جمع خبرنگاران در حاشیه مجمع مالی عمومی کشور‌های عربی در دبی بیان شد.

محی الدین افزود که سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در بازسازی می‌تواند به رشد تولید ناخالص داخلی پس از تأثیر اولیه فاجعه طی چند ماه آینده کمک کند.
چند روز پیش، بلومبرگ در گزارشی گزارش داد که «ترکیه ممکن است ۵.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مقابله با فاجعه زلزله کند». این در شرایطی است که فاجعه انسانی، دستور کار اقتصادی در آستانه انتخابات را پیچیده می‌کند.

"بلومبرگ" گفت که چشم انداز اقتصادی ترسناک "فاجعه انسانی ناشی از زلزله در ترکیه را تشدید خواهد کرد، زیرا برآورد‌های اولیه از خسارت نشان دهنده نرخ تورم بالا و خطرات بودجه‌ای است. "

بلومبرگ همچنین خاطرنشان کرد: «هزینه‌های این فاجعه در زمانی به اقتصاد ترکیه ضربه می‌زند که احساسات ترک‌ها از قبل شکننده‌تر است».

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها