رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد؛

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت‌ مشخص شد‌

مجموع سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود پرداخت شد.
کد خبر : ۱۴۶۷۶۰

به گزارش ایبِنا، حسین قربان‌زاده، در پاسخ به این پرسش که سود سهام عدالت مرحله دوم چه زمانی پرداخت می‌شود؟ اظهار داشت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود، مجموع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد و در مرحله دوم هم به همین میزان تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: مسؤولیت اصلی جمع‌آوری و توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه است.

 

شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ مسوول اختصاص سهام عدالت به بازماندگان دو دهک پایین درآمدی‌

 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که سهام عدالت برای بازماندگان از دو دهک پایین درآمدی به چه مرحله‌ای رسید؟ گفت: بر اساس بند الف تبصره قانون بودجه سال جاری قرار بر این است سهام عدالت به جاماندگان مشمول تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص یابد که در فاز اول ۳.۵ میلیون نفر شناسایی شده و طی نامه‌ای در ۲۲ خرداد سال جاری به دولت اعلام کردیم.

 

قربان‌زاده گفت: دولت هم پیش‌نویسی تهیه کرده و در هیأت وزیران تصویب شد و این مصوبه رفت و برگشتی با معاونت حقوقی دولت داشت و در ماه‌های اخیر به تصویب رسید، اما هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، دو ایراد به این مصوبه گرفت که یکی قابل رفع بود.

 

وی اظهار کرد: ایراد دوم هیأت تطبیق مقررات مهم بود، هیأت اعلام کرده بود که مصوبه دولت برای اختصاص سهام به دو دهک کم درآمد باید در شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مصوب شود که این شورا هم باید به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود و ما تا آخر سال منتظر مانده‌ایم تا جلسه شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ برگزار شود و بعید است تا آخر سال جلسات این شورا تشکیل شود.

 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: رئیس شورای اصل ۴۴ رئیس‌جمهور است و اعضای سه قوه در این شورا حضور دارند و باید در مورد اختصاص سهام عدالت به افراد کم درآمد تصمیم‌گیری شود.

 

در مولدسازی سراغ دارایی‌های راکد می‌رویم/ مولدسازی اختلالی در وظایف دستگاه‌ها ایجاد نمی‌کند

 

قربان‌زاده در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: این‌ها دارایی‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌شود و کسی سراغ آن نمی‌رود، مطابق آئین‌نامه اجرایی ما سراغ مواردی می‌رویم که دارایی راکد و بلااستفاده مانده است یا در راستای وظایف سازمان از آن استفاده نمی‌شود، مثلا مواردی از املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش که تعطیل شده‌اند، مدارسی در حاشیه میادین بزرگ شهر‌ها بوده‌اند که مالکیت آن بر عهده آموزش و پرورش است، اما در راستای عدم ایجاد ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی تأکید کرده است که باید این مدرسه به جایی دیگر منتقل شود و بنابراین این زمین بلااستفاده مانده است و نیاز به مولدسازی دارد و یا در استان‌ها برخی از املاک در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد که در راستای وظایف آن‌ها نیست و اگر این زمین‌ها نباشد، هیچ اتفاقی در خدمات و وظایف آن‌ها رخ نمی‌دهد.

 

سهام تو دلی سایپا و ایران‌خودرو تا پایان سال واگذار می‌شود

 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا گفت: دولت در سایپا ۵ درصد و در ایران‌خودرو ۱۷ درصد سهام دارد و آنچه که مدنظر است، سهام تو دلی دولت در شرکت‌های زیرمجموعه این دو خودروساز است که باید تا آخر سال مطابق تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، این سهام تودلی به صورت بلوکی و از طریق بورس واگذار شود.

 

وی تأکید کرد: واگذاری سهام دولت به روش بلوکی و یکجا و از طریق بازار سرمایه خواهد بود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر