29 بهمن 1401 - 19:19
در سفر اخیر به چین انجام شد؛

بازدید وزیر اقتصاد از منطقه ویژه اقتصادی لین‌گان چین/ توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری مشترک

در سفر به چین وزیر اقتصاد از منطقه اقتصادی لین‌گان چین و پارک صنعتی سودجو بازدید کرد و توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری انجام شد.
کد خبر : ۱۴۶۹۳۲

به گزارش ایبِنا و به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارائی به همراه رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و همچنین سرکنسول ایران در شانگهای از منطقه ویژه اقتصادی لین‌گان و همچنین پارک صنعتی سوجو بازدید و با برخی مدیران شرکت‌های ایرانی فعال در این پارک در حوزه فناوری نانو و بیو گفتگو  کردند. 

 

سوجو با حدود ۳۵۰ میلیارد دلار GDP سالانه یکی از ۵ نقطه اقتصادی پیشرو چین در تولیدات با فناوری بالاست که اکثر شرکت‌های معتبر جهانی با محصولات هایتک در آنجا مرکز کار دارند. در جریان این بازدید توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و چین با حضور برخی نخبگان و پژوهشگران ایرانی صورت گرفت.

 

همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت بندر چابهار برای ارتباط عملیاتی با منطقه اقتصادی لین‌گان گفتگو شد. در حاشیه این بازدید، برخی شرکت‌های چینی که موافقت سرمایه‌گذاری و ترانزیت از محور ایران را پیش از این دریافت کرده بودند در خصوص بعضی موانع فعالیت خود مطالبی بیان کردند که مقرر شد با پیگیری سازمان سرمایه‌گذاری، این مشکلات نیز مرتفع شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها