01 اسفند 1401 - 10:49
وزیر ارتباطات خبر داد؛

تشکیل کارگروه ۱۰ نفره برای رفع موانع اقتصاد دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدف‌گذاری برای رسیدن به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی خبر داد.
کد خبر : ۱۴۶۹۹۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در همایش بانکداری الکترونیک گفت: سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی کشور در ابتدای دولت سیزدهم ۶.۴ درصد بود که در حال حاضر به ۷.۴ درصد رسیده است و هدفگذاری این است که تا پایان دولت سیزدهم به ۱۰ درصد برسد.


وی با بیان اینکه دولت سیزدهم درک صحیحی ار ارتباطات و فناوری دارد، ادامه داد: یکی از تکالیف رییس جمهور این‌بود که اقتصاد دیجیتال را به عنوان یکی از محور‌های کلیدی دنبال کنیم. اقتصاد دیجیتال ۳ لایه دارد؛ با هسته ارتباطات و فناوری اطلاعات است. دومین لایه اقتصاد پلتفرمی و سومین لایه هوشمندسازی است که کاربرد‌های فناوری‌های نوین ارتباطی را در بخش‌های دیگر کشور توسعه می‌دهد.


زارع پور گفت: تمام این‌موارد و توجه به موضوع اقتصاد دیجیتال علاوه بر اینکه خلق ارزش خواهد کرد، زندگی مردم را هم آسان خواهد کرد که به طور ویژه آن را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: برهمین اساس کارگروهی در این خصوص تشکیل شد که یک هیات دولت کوچک است و در حال حاضر ۱۰ عضو ار دولت دارد و رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد هم در این کارگروه عضو هستند. در این کارگروه هدف این‌است که موانع اقتصاد دیجیتال از سر راه برداشه شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها