14 اسفند 1401 - 21:48

نرخ ارز دنده خلاص در سراشیبی قیمت/ دلار در آستانه از دست دادن کانال ۵۰ هزار تومان/ مرکز مبادله جواب داد

نرخ ارز دنده خلاص در سراشیبی قیمت  دلار در آستانه از دست دادن کانال ۵۰ هزار تومان  مرکز مبادله جواب داد
افزایش عرضه ارز و رونق معاملات در مرکز مبادله ایران در کمتر از دو هفته، روند ریزشی قیمت دلار را تحت الشعاع قرار داد.
کد خبر : ۱۴۷۶۱۴

به گزارش خبرنگار ایبِنا ، با ورود فعالانه بانک مرکزی و اجرای سیاست‌های جدید ارزی و انتشار خبر عرضه ارز پتروشیمی‌ها در شبکه صرافی کشور امروز نیز مطابق روند نزولی روز‌های اخیر، قیمت دلار غیررسمی با ریزش بیش‌از ۳ هزارتومانی هم‌اکنون در کف کانال قیمتی ۵۰ هزار تومان قرار گرفته است.

 

مشاهدات میدانی از بازار ارز تهران نشان می‌داد بسیاری از افراد حاضر به فروش دلار با نرخ‌های ۴۸ و ۴۹ هزارتومانی بودند، اما خریداری برای همین نرخ‌ها نیز وجود نداشت.

 

خریدارانی که هفته گذشته با قیمت‌های بالا اقدام به خرید ارز کرده بودند در روز‌های اخیر و با کاهش قیمت‌ها، تنها مشاهده‌گر زیان خود بودند درحالی که بار‌ها از سوی مسئولین و کارشناسان هشدار داده شده بود که این قیمت‌ها هیجانی و مقطعی‌ست و حباب دلار تخلیه خواهد شد.

 

پیش‌بینی می‌شود با استمرار اقدامات هوشمندانه بازارساز و تقویت معاملات در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از طریق اختیارات ویژه بانک مرکزی، روند نزولی نرخ ارز به سمت قیمت‌های واقعی در روز‌های آتی ادامه داشته باشد.

 

عصر امروز با تدام ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه، دبیرکل کانون صرافان از رسیدن قیمت ارز به محدوده ۴۵ هزار تومان خبر داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر