درخواست واشنگتن از اوپک و اوپک پلاس

درخواست واشنگتن از اوپک و اوپک پلاس
یک مقام ارشد آمریکایی از تولیدکنندگان نفت از جمله سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) خواست تا عرضه نفت خام را افزایش دهند.
کد خبر : ۱۴۷۶۹۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از روزنامه لبنانی النهار، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه از تولیدکنندگان نفت از جمله سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) خواست تا مقدار نفت خام عرضه شده به بازار را افزایش دهند.

در حاشیه کنفرانس انرژی «سراویک» در هیوستون، خوزه فرناندز، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و انرژی، گفت که «با بهبود اقتصاد‌های جهان» از همه‌گیری کووید-۱۹، مصرف (نفت) افزایش خواهد یافت؛ بنابراین ما دوست داریم که عرضه مطابق با تقاضا باشد. "

وی افزود: ما خواهان تولید بیشتر نفت در جهان از جمله اوپک پلاس، ائتلاف متشکل از اوپک و ده شریک نفتی آن هستیم؛ و در اوایل اکتبر، "اوپک پلاس" تصمیم گرفت تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد، در سطحی که از آن زمان تاکنون تغییر نکرده است.

در سال ۲۰۲۰، در طول همه گیری کووید-۱۹، تقاضای نفت به ۹۰.۹۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافت، قبل از اینکه در سال ۲۰۲۱ به ۹۷.۰۱ میلیون بشکه در روز و سپس به ۹۹.۵۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، نفت مرجع ایالات متحده، امروز حدود یک سوم نسبت به سال گذشته، یعنی در روز‌های اولیه حمله روسیه به اوکراین، کمتر است، اما بیش از ۴۰ است. درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ و نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ است.

بین اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ تا اوایل ژانویه ۲۰۲۳، دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، تقریباً ۲۵۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک ایالات متحده خارج و برای محدود کردن افزایش قیمت طلای سیاه برای فروش در بازار عرضه کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها