17 اسفند 1401 - 17:25
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایبِنا:

اختیارات بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی است

اختیارات بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی است
محمد باقر بنابی گفت: اختیارات محول شده به بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم به جهت مدیریت بازار ارز است.
کد خبر : ۱۴۷۷۱۲

محمد باقری بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم بناب درباره تاثیر مرکز مبادله ایران بر مدیریت بازار ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: اختیارات محول شده به بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم به جهت مدیریت بازار ارز بوده است و براساس آن قرار شد تا روشی جدید برای تامین نیاز‌های ارزی رسمی و بانکی در کشور راه‌اندازی شود که با مرکز مبادله ایران این اتفاق افتاد.


وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز در طی یکی دو روز گذشته امید می‌رود تا در چارچوب سیاست‌های تثبیت اقتصادی پیش رود و تمام نیاز‌های ارزی رسمی و بانکی در بازار مبادله به تامین درآید، اما بحث تحریم‌ها که بانک مرکزی درگیر آن است را باید جدی‌تر گرفت.


این عضو کمیسیون اقتصادی در این خصوص یادآور شد: تا زمانی که تحریم‌ها بر کار بانک مرکزی سایه افکنده، هر اندازه که در داخل سیاست‌های کارشناسانه را در دستورکار قرار دهیم و برای پیاده کردن آن‌ها زحمات فراوان بکشیم، ولی در نهایت یک، اما و اگری همراه آن خواهد شد. گذشته از این مسئله چنانچه مسئله تحریم‌ها برطرف شود دیگر نیازی نیست که دست اندرکاران در بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تا این اندازه انرژی صرف کنند.


نماینده مردم بناب در ادامه تصریح کرد: طرح بحث تحریم‌ها هم به این معنا نیست که کار بانک مرکزی بدون نتیجه خواهد بود، اتفاقا تا حد زیادی خواهد توانست بازار را با همین مرکز مبادله ایران مدیریت کند، ولی نباید خنثی سازی بحث تحریم‌ها به فراموشی سپرده شود.


باقری بنابی در این رابطه افزود: واقعیت این است که دشمن سرمایه گذاری زیادی انجام داده که از نظر روانی کشور را با مشکل جدی مواجه سازد، جا‌هایی هم بی تاثیر نبوده، ولی نباید تلاش‌های مسئولان مرتبط با آن را در خصوص کاهش این بحث روانی فراموش کرد.


وی در پایان تاکید کرد: متناسب بودن عرضه، بحث ارز را در کشور برطرف خواهد ساخت.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر