تقویت تجارت جهانی در پی بهبود اقتصاد چین از کووید ۱۹

بانک فنلاند اعلام کرد لغو محدودیت‌های کرونا در چین می‌تواند مصرف خصوصی را افزایش دهد و تجارت جهانی را تقویت کند.
کد خبر : ۱۴۸۰۴۲

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از شینهوا، بانک فنلاند اعلام کرد لغو محدودیت های کرونا در چین می‌تواند مصرف خصوصی را افزایش دهد و تجارت جهانی را تقویت کند. طبق آخرین گزارش این بانک، سهم مصرف خصوصی در تولید ناخالص داخلی (GDP) در طول همه‌گیری کاهش یافته، اما اکنون می‌تواند به روند رشد قبل از کرونا بازگردد. بر اساس این گزارش، از آنجایی که چین یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است، این امر تأثیر مهمی بر ساختار جغرافیایی تجارت جهانی در میان مدت و بلندمدت خواهد داشت.

 

در این گزارش آمده که چین شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای تولید مواد غذایی و همچنین تولید در بخش‌های کشاورزی، نساجی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات مسافرتی بوده است. بنابراین، اقتصادهای نوظهور آسیایی مانند کامبوج و ویتنام که کالاهای مصرفی را به چین صادر می‌کنند، از نظر نسبی بیشترین سود را خواهند برد. اگرچه ممکن است ایالات متحده و منطقه یورو کاهش متوسطی در صادرات با ارزش افزوده به چین داشته باشند، بخش‌های کشاورزی و تولید مواد غذایی ایالات متحده از این تغییر سود خواهند برد.

 

ایتالیا و فرانسه از افزایش تقاضا برای محصولات غذایی، منسوجات و محصولات چرمی و همچنین مواد شیمیایی مصرفی سود خواهند برد. بر اساس این گزارش، علاوه بر این، ممکن است صادرات از ایرلند و اسپانیا به چین افزایش یابد، که این امر با افزایش تقاضا برای محصولات غذایی و سایر خدمات تولیدی و گردشگری افزایش می‌یابد. این گزارش توسط موسسه بانک فنلاند برای اقتصادهای نوظهور، موسسه تحقیقاتی این بانک در حوزه اقتصادهای نوظهور، انجام شده است.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها