12 ارديبهشت 1402 - 10:16
کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد؛

برخورد با بانک‌های ناتراز کلید موفقیت در اصلاحات اقتصادی

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که اصلاح نظام بانکی و رفع مشکل ناترازی بانک‌ها کلید موفقیت در اصلاحات اقتصادی خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۹۵۶۱

حمیدرضا جیهانی، کارشناس اقتصادی درباره ضرورت عزم بانک مرکزی برای رفع ناترازی بانک‌ها و اعلام احتمال انحلال بانک‌های ناتراز به ایبِنا گفت: اصلاح نظام بانکی در اولین اولویت‌ها قرار دارد و اینکه دولت پس از دو سال به این جمع‌بندی دست یافت که باید در این حوزه همت به خرج دهد و ورود پیدا کند، جای امیدواری دارد.


این کارشناس اقتصادی در این خصوص یادآور شد: کار‌هایی که اکنون بانک مرکزی در صدد انجام آن برآمده از ظرفیت‌های مجوزی است که از سران قوا گرفته است، بانک مرکزی باید برای قانونی شدن هر چه سریعتر لایحه بانکداری تلاش بیشتری جهت اثرگذاری برنمایندگان مجلس داشته باشد.


جیهانی در رابطه با تاثیر رفع ناترازی بر سیستم اقتصادی کشور بیان کرد: رفع ناترازی برای سیستم اقتصادی بسیار کمک کننده است، اما باید حساب شده به آن ورود پیدا کرد. آمریکا طی یک ماه قبل با خطر خروج سپرده‌ها از چند بانک مواجه شد که رویداد خطرناکی برای نظام بانکداری این کشور به حساب می‌آمد و با این وجود انتظار می‌رود که در اطلاع‌رسانی و تصمیم‌گیری‌ها، آرامش مردم و فضای اقتصادی کسب و کار کشور در نظر گرفته شود.


وی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که چشم پوشی بر استفاده از بازار شبانه توسط بعضی از بانک‌های خصوصی بر کل سیستم بانکی کشور فشار وارد کرده است؛ بنابراین در صورتیکه این روند اصلاحی شکل گیرد و با بانک‌های مشکل‌دار برخورد شود و توزیع سپرده‌ها و تسهیلات مدیریت شود، قطعا کشور در حوزه اصلاحات اقتصادی کاهش تورم و سفته بازی‌های تجاری موفق خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر