12 ارديبهشت 1402 - 22:35

لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان اردیبهشت نهایی می‌شود

لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان اردیبهشت نهایی می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از نهایی شدن مراحل تهیه لایحه برنامه هفتم توسعه تا پایان اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر : ۱۴۹۸۶۸

به گزارش ایبِنا، داود منظور معاون رئیس‌جمهور در نشست عمومی با معاونان، مدیران و رؤسای امور این سازمان و رؤسای سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، به تشریح مهم‌ترین دیدگاه‌های خود درباره مسائل و موضوع‌های اقتصادی کشور و چگونگی نقش‌آفرینی فعال‌تر و مشارکت حداکثری این سازمان در رشد و توسعه اقتصادی پرداخت.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور بازوی برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی رئیس‌جمهور است.

به گفته وی، رئیس جمهور بر مشارکت فعال سازمان برنامه و بودجه در مدیریت امور اقتصادی کشور و احیای شورای اقتصاد تأکید دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در راستای تحقق انتظارات رئیس جمهور از سازمان و ایفای نقش فعال‌تر در مدیریت اقتصادی کشور، تغییراتی در ساختار سازمان برنامه و بودجه ایجاد شد تا این سازمان بتواند به شکل پویاتر به وظایف خطیر خود عمل کند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه باید در موضوعات جاری کشور از جمله مسکن، خودرو، آب، منابع سوخت و انرژی و موارد مشابه ورود جدی داشته باشد.

منظور فوری‌ترین دستور کار پیش رو را تکمیل و نهایی سازی برنامه هفتم توسعه کشور عنوان کرد و گفت: ما باید با عدد و رقم و ارائه گزارش کارشناسی به مردم بگوییم بودجه کشور را صرف چه اموری می‌کنیم. در این راستا تعامل و گفتگو با ذی‌نفعان و نمایندگان مردم بیشتر می‌شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نسبت به تجهیز منابع حساسیت بیشتری داشته باشد و بهره‌گیری از کلیه منابع داخلی و خارجی از جمله مولدسازی دارایی‌های دولت و منابع نهاد‌های عمومی غیردولتی لازم را برای تحقق برنامه توسعه تجهیز نماید. ایفای نقش فعال در تصمیم گیری اقتصادی دولت و حضور در مجامع مرتبط در بالاترین سطح دنبال می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر