هشدار صندوق بین‌المللی پول به لبنان

صندوق بین‌المللی پول نسبت به عواقب عدم اجرای اصلاحات اقتصادی فوری لبنان هشدار داد.
کد خبر : ۱۵۱۶۰۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که لبنان نیاز به اقدام فوری برای اجرای اصلاحات اقتصادی جامع دارد تا از عواقب جبران ناپذیر جلوگیری کند.

سخنگوی صندوق، جولی کیوزاک، گفت که کارشناسان این صندوق به این نتیجه رسیدند که برای پایان دادن به بحران شدید پیش روی اقتصاد لبنان و جلوگیری از عواقب آن، به ویژه برای طبقه فقیر و متوسط، نیاز به اصلاحات است.

کوزاک افزود که صندوق همچنان متعهد و آماده حمایت از لبنان است، اما همچنین برای پوشش "نیاز‌های مالی بسیار مهم" که در سال‌های آینده با آن مواجه خواهد شد، به حمایت مالی قوی جامعه بین‌المللی نیاز دارد.

وی افزود که برای اجرای اصلاحات توافق شده با کارشناسان صندوق بین المللی پول در آوریل ۲۰۲۰، لازم است لبنان از حمایت سیاسی برخوردار شود.

کوزاک هشدار داد که جهاد اعزور - که ریاست بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق را بر عهده دارد - به منظور جلوگیری از هرگونه تضاد منافع احتمالی پس از نامزدی وی برای ریاست جمهوری لبنان، در مرخصی موقت است.

صندوق در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعزور از وظایف خود در صندوق مرخصی گرفته است تا از هرگونه تضاد منافع جلوگیری شود.

این صندوق اعلام کرد که این گام با هدف تضمین شفافیت و جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی است.

لبنان ۳ سال است که از یک بحران شدید اقتصادی بی‌سابقه رنج می‌برد که با سقوط ارزش پول محلی (لیر) در برابر دلار، کمبود سوخت و دارو و همچنین کاهش شدید قدرت خرید مردم، مواجه است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر