افت ۶ پله‌ای انگلستان در رقابت‌پذیری اقتصادی

افت ۶ پله‌ای انگلستان در رقابت‌پذیری اقتصادی
بلومبرگ نوشت: بریتانیا رقابت پذیری خود را از دست داده و با شکاف سرمایه‌گذاری مواجه است.
کد خبر : ۱۵۲۰۵۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، بلومبرگ از شکاف سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیارد دلاری در بریتانیا صحبت می‌کند که همزمان با کاهش رتبه سالانه رقابت پذیری جهانی از ۲۳ به ۲۹ در بین ۶۴ کشور جهان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بریتانیا ۶ پله در رتبه‌بندی رقابت‌پذیری اقتصادی جهانی سقوط کرد، چرا که رهبران تجاری اعتماد خود را به این کشور از دست دادند که بخشی از آن به دلیل «ناتوانی دولت» است.

در یک تحلیل جداگانه، موسسه تحقیقات سیاست عمومی هشدار داد که سال‌ها سرمایه‌گذاری ناکافی، رشد را متوقف می‌کند و به جاه‌طلبی‌ها برای ایجاد صنایع سبز لطمه می‌زند.

تخمین زده می‌شود که اگر سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های خصوصی صورت می‌گرفت و دولت از سال ۲۰۰۵ در میانگین G۷ باقی مانده بود، این کشور ۵۶۰ میلیارد پوند (۷۲۰ میلیارد دلار) به صورت واقعی دریافت می‌کرد.

این ارقام بر چالشی تاکید دارند که دولت نخست وزیر ریشی سوناک، برای احیای رشد اقتصادی با نیروی کار که از زمان همه گیری کاهش یافته است، با آن مواجه است.

رهبران سیاسی همه احزاب نگران رکود بهره‌وری در بریتانیا و سطوح ثابت تورم هستند که اعتماد سرمایه‌گذاران به سهام و شرکت‌ها را تضعیف کرده است.

رتبه‌بندی سالانه رقابت‌پذیری جهانی که توسط مؤسسه بین‌المللی توسعه مدیریت منتشر شد، باعث شد بریتانیا از رتبه ۲۳ به رتبه ۲۹ در بین ۶۴ کشور جهان سقوط کند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر