17 شهريور 1402 - 13:56

برخورد مقتدرانه با صرافی‌های متخلف از ابزار‌های تثبیت بازار ارز بود

برخورد مقتدرانه با صرافی‌های متخلف از ابزار‌های تثبیت بازار ارز بود
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برخورد بانک مرکزی با صرافی‌های متخلف در راستای اقتدار بود که به مدیریت بازار ارز نیز منجر شد.
کد خبر : ۱۵۴۸۹۸

به گزارش ایبِنا، هادی تیزهوش‌تابان عضو اتاق ابزرگانی ایران اظهار داشت: بررسی کشورهای مختلف نشان می‌دهد که باوجود حرکت دولت‌ها به سمت مقررات‌زدایی و کاهش نظارت‌ در حوزه‌های مختلف حکمرانی، همواره سیستم‌های مالی از این روند مستثنی بوده و مورد اعمال مقررات دولت‌ها قرار گرفته و به صورت کامل رصد می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌ و محدودیت‌های ارزی ناشی از آن شاهد تخلفات گسترده‌ از سوی برخی صرافان بودیم که این مسئله سبب شد تا بانک مرکزی برخورد قاطعانه‌ای با متخلفان داشته باشد که این امر برای مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی اجتناب‌ناپذیر بود.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: بانک مرکزی مستقل و مقتدر که در تعامل با سایر بخش‌ها به اعمال سیاست‌های پولی و ارزی می‌پردازد یکی از ویژگی‌های اقتصاد توانمند است، اقدام اخیر بانک مرکزی با صرافی‌های متخلف در راستای اقتدار آن بود و ایجاد جامعه صرافان نیز در مسیر برقراری تعامل سازنده با صرافی‌‎هاست.

تیزهوش‌تابان تاکید کرد: با توجه به اساسنامه جامعه صرافان و گسترش وظایف آن می‌توان انتظار داشت با اتخاذ سیاست‌های اصولی و کارشناسی برقراری تعامل سازنده با بازار ارز به نحو مطلوب‌تری نظارت و مدیریت شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: به طور حتم سوداگران و متخلفان نقش مخربی در بازار ارز داشته و با ایجاد نابسامانی در بازار، شرایط را برای سوء استفاده خود فراهم می‌آورند، در نتیجه برخورد قاطع با این بخش مخرب می‌تواند نقش بسزایی در کنترل بازار ارز داشته باشد و البته در کنار این موضوع، موارد و مسائل مهم‌تری در حوزه اقتصاد کلان وجود دارد که پرداختن به آن‌ها منجر به تثبیت بازار ارز و افزایش ارزش پول ملی در قیاس با سایر ارزها می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر