کاهش درآمد مک‌دونالد با تحریم مسلمانان

کاهش درآمد مک‌دونالد با تحریم مسلمانان
مدیرعامل مک‌دونالد می‌گوید تازمانی‌ که جنگ غزه ادامه دارد ما وضع خوبی نخواهیم داشت و تحریم مسلمانان تاثیر ناامیدکننده‌ای بر ما داشت.
کد خبر : ۱۶۰۱۸۱

به گزارش ایبنا، «آنچه دارد (در غزه) اتفاق می‌افتد، یک تراژدی انسانی‌ست و من فکر می‌کنم این موضوع بر برند‌هایی مانند ما تاثیر می‌گذارد.»، این را مدیرعامل مک‌دونالدز، کریس کمپچینسکی گفته است.

کمپچینسکی می‌گوید، جنگ غزه سبب شده تا این فروشگاه زنجیره‌ای برای نخستین بار در ۴ سال گذشته به هدف فروش سه‌ماه‌ای خود دست نیابد.

مدیرعامل مک‌دونالد اضافه کرد، این جنگ تاثیری ناامیدکننده‌ای بر فروش مک‌دونالد در کشور‌های غرب آسیا و سایر کشور‌های مسلمان‌نشینی مانند مالزی و اندونزی داشته است. از این‌رو، تازمانی‌که این جنگ ادامه داشته باشد... این رستوران بهبود قابل‌توجهی در این زمینه نخواهد داشت.

رشد فروش بخش فست‌فود این رستوران زنجیره‌ای در خاورمیانه، چین و هند در ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال گذشته ۰.۷ درصد بوده که بسیار کمتر از انتظار بازار برای رشد ۵.۵ درصدی‌ست.

این رکود پس از آن اتفاق افتاد که مشتریان در کشور‌های مسلمان در واکنش به اهدای هزاران وعده غذایی رایگان به ارتش اسرائیل توسط مک‌دونالد اسرائیل، خواستار تحریم این فست‌فود زنجیره‌ای شدند.

پس از اقدام مک‌دونالد اسرائیل، شعبه‌های عربستان، عمان، کویت، امارات، اردن، مصر، بحرین و ترکیه از این کمک‌ها کناره گرفتند و متعهد شدند میلیون‌ها دلار به فلسطینی‌های غزه کمک کنند.

کمپچینسکی توضیح داد ماه گذشته جنگ تاثیرات قابل توجهی بر کسب‌وکار (مک‌دونالد) در منطقه داشته است.

قهوه «استارباکس» هم هفته گذشته پیش‌بینی فروش سالانه خود را کاهش داد و دلیل آن کاهش فروش در غرب آسیا عنوان کرد.

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر