01 اسفند 1402 - 15:28
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داد:

پرداخت ۷۳۲ هزار فقره وام ازدواج در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲/ عملکرد ۱۱۰ درصدی بانک‌ها نسبت به تکالیف

پرداخت ۷۳۲ هزار فقره وام ازدواج در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲  عملکرد ۱۱۰ درصدی بانک‌ها نسبت به تکالیف
از ابتدای سال، ۷۳۲ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۴۹.۶ همت پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۶۰۶۲۵

به گزارش ایبنا، مهدی صحابی؛ مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه جمعا مبلغ ۱۹۲ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند به یک میلیون و ۴۱۵ هزار متقاضی توسط شبکه بانکی پرداخت شد که میزان تسهیلات ازدواج پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و تسهیلات فرزند آوری ۳۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به سهمیه تکلیفی در نظرگرفته شده بابت این تسهیلات که تا ۳۰‏‏‏‏بهمن ماه، مبلغ ۱۳۵.۷ هزار میلیارد تومان است، عملکرد شبکه بانکی در این خصوص بیش از ۱۱۰ درصد است که نشان از همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مزبور در سال جاری دارد.

صحابی با اشاره به تأکیدات رئیس جمهوری مبنی بر صفر شدن و کاهش صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تصریح کرد: براین اساس و همچنین دستور رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات مذکور، این بانک تمهیداتی اندیشید تا به رغم پیوستگی و سیال بودن جریان ورود و خروج متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل بابت اعطای تسهیلات ازدواج در سال جاری، برای کاهش متقاضیان در صف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۲۵ هزار نفر از متقاضیان در صف ازدواج و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از متفاضیان در صف تسهیلات مزبور تا پایان سال جاری اقدام کنند.

وی افزود: همچنین تفاهم شده است بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و قرض‌الحسنه رسالت نیز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری به متقاضیان اقدام کنند. باتوجه به تفاهمات به عمل آمده متقاضیان در صف از تعداد ۲۷۰ هزار به تعداد ۱۹۴ هزار نفر رسیده است.

مقام مسئول بانک مرکزی با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات یادشده به صورت مداوم در حال رصد و پایش است، اظهار کرد: پیگیری به حداقل رساندن متقاضیان در صف تسهیلات مذکور به جدیت در دستور کار بانک مرکزی و بانک‌های عامل قرار دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد کاهش متقاضیان در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج باشیم.

صحابی در پایان تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، تعداد ۶۸۳ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۴۲.۴ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به مشمولان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر