آمریکا: گسترش جنگ غزه تهدیدی برای چشم‌انداز اقتصاد جهانی است

آمریکا: گسترش جنگ غزه تهدیدی برای چشم‌انداز اقتصاد جهانی است
وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان داشت گسترش جنگ غزه تهدیدی برای چشم‌انداز اقتصاد جهانی است.
کد خبر : ۱۶۰۸۲۷

به گزارش ایبنا، وزیر خزانه‌داری آمریکا با وجود حمایت‌های همه جانبه کشورش از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه اذعان داشت، گسترش جنگ غزه تهدیدی برای چشم‌انداز اقتصاد جهانی است.

 

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد که تبدیل جنگ اسرائیل علیه غزه به یک درگیری منطقه‌ای خطر و تهدیدی برای چشم انداز اقتصاد جهانی است.


وزیر خزانه داری آمریکا که کشورش طی چهار ماه و نیم گذشته به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود از رژیم کودک کش اسرائیل پایان نداده است، تاکید کرد: ما معتقدیم آنچه اسرائیل انجام می‌دهد تأثیر منفی بر اقتصاد فلسطین و خود اسرائیل دارد. یلن همچنین ادعا کرد که اسرائیل با از سرگیری انتقال درآمد‌های مالیاتی فلسطینیان به تشکیلات خودگردان فلسطین برای تامین مالی خدمات اساسی و حمایت از اقتصاد کرانه باختری موافقت کرده است.


وزیر آمریکایی همچنین مدعی شد که به نتانیاهو اطلاع داده است، اسرائیل باید مجوز‌های کار در سرزمین‌های اشغالی را به فلسطینی‌ها بازگرداند. رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) مجوز کار بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی را در سرزمین‌های اشغالی لغو کرده است.

 

رژیم صهیونیستی همچنین به دنبال تجاوز نظامی به نوار غزه درآمد‌های مالیاتی فلسطینیان را توقیف کرده و به تشکیلات خودگردان تحویل نداده است که در نتیجه آن حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان هم به طور منظم پرداخت نشده و دولت رام الله را تحت فشار مالی قرار داده بود.

 

دولت آمریکا با آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه کمک‌های همه جانبه خود به رژیم صهیونیستی به ویژه ارسال انواع سلاح، مهمات و بمب‌ها را شدت بخشید و حتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روز‌های آغازین جنگ در حمایت از جرایم صهیونیست‌ها در غزه به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات تل‌آویو دیدار و گفتگو کرد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر