11 اسفند 1402 - 11:00
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

چشم‌انداز روشن مهار تورم با کاهش رشد نقدینگی به ۲۵درصد

چشم‌انداز روشن مهار تورم با کاهش رشد نقدینگی به ۲۵درصد
کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی در سال جاری از مهار تورم در سال آتی و آینده روشن در اقتصاد کشور حکایت دارد.
کد خبر : ۱۶۰۸۴۱

مجتبی یوسفی؛ عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی در سال جاری از مهار تورم در سال آتی و آینده روشن در اقتصاد کشور حکایت دارد.

وی افزود: در ابتدای امسال رشد پایه پولی حدود ۴۵ درصد و رشد نقدینگی حدود ۳۳ درصد بود که با سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی در دی ماه رشد پایه پولی به ۳۱ درصد و رشد نقدینگی به ۲۵ درصد رسیده که اتفاق بسیار ارزشمندی است.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم اظهار داشت: در حالی که در سال گذشته دلار رشد فزاینده‌ای داشت، اما امسال افزایش قیمت دلار آزاد در کشور بسیار کند شد و حتی با وجود بحران‌های متعدد سیاسی در منطقه و حادثه تروریستی کرمان رشد کمتر از ۱۶ درصدی را تجربه کرد که این میزان در سال گذشته تقریبا ۹۵ درصد بود.

یوسفی خاطرنشان کرد: مخالفان دولت عنوان کرده بودند که قیمت دلار جهش بسیاری خواهد داشت و تورم سه رقمی را هم برای کشور پیش بینی می‌کردند، اما با اجرای "سیاست تثبیت" هیچ یک از این پیش‌بینی‌ها محقق نشد.

وی افزود: امیدواریم که در سایه اقدامات انجام شده بانک مرکزی برای تثبیت اقتصادی، در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشت اقتصاد کشور به ریل ثبات و پیشرفت باشیم و مردم بیش از پیش این رشد و آثار این تثبیت اقتصادی را در زندگی خود حس کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر