23 فروردين 1403 - 10:25

ضرر یک میلیارد دلاری بانک انگلیسی در آرژانتین

ضرر یک میلیارد دلاری بانک انگلیسی در آرژانتین
بانک HSBC اعلام کرد که کسب و کار خود را در آرژانتین به فروش خواهد رساند و از این معامله دچار زیان یک میلیارد دلاری خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۲۰۷۸

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، بانک انگلیسی اچ‌اس‌بی‌سی HSBC روز سه‌شنبه اعلام کرد که کسب و کار خود را در آرژانتین به فروش خواهد رساند و از این معامله دچار زیان یک میلیارد دلاری خواهد شد.

این در حالی است که اچ‌اس‌بی‌سی برای تمرکز روی آسیا به کوچک کردن امپراتوری خود که زمانی جهانی محسوب می‌شد، ادامه می‌دهد.

این بانک انگلیسی اعلام کرد که تجارت خود را که شامل بانکداری، مدیریت دارایی و بیمه می‌شود، به پنجمین بانک بزرگ آرژانتین یعنی گروه مالی گالیسیا به قیمت ۵۵۰ میلیون دلار می‌فروشد.

 

نوئل کویین، مدیر عامل اچ‌اس‌بی‌سی، با خروج از چندین بازار از جمله فرانسه و کانادا که در آن‌ها عملکرد ضعیفی داشته است، به دنبال ساده سازی بانک خود برای بهبود عملکرد آن بوده است.

این فروش همچنین با استراتژی محوری این بانک یعنی تمرکز روی آسیا مطابقت دارد. اچ‌اس‌بی‌سی سرمایه‌های خود را به هند و چین منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، سهام این بانک در معاملات ابتدایی روز سه‌شنبه در بورس لندن ثابت بود، در حالی که سهام آن در فهرست معاملات هنگ کنگ ۱.۱ درصد افزایش یافت.

گری گرین وود، تحلیلگر شرکت شور کپیتال Shore Capital در این باره می‌گوید: آرژانتین در سال‌های اخیر با توجه به تورم شدید در این منطقه و کاهش شدید ارزش پول که منجر به نوسانات درآمدی قابل توجه برای کسب و کار آن شده است، یک بازار مشکل ساز برای اچ‌اس‌بی‌سی بوده است.

وی گفت: خروج از آرژانتین همچنین نشان‌دهنده یک گام دیگر در استراتژی مدیریت این بانک برای ساده‌سازی و تمرکز منابع در حوزه‌هایی از کسب‌وکار است که می‌توان ارزش بیشتری برای (سهام) سهامداران ایجاد کرد.

اچ اس‌بی‌سی اعلام کرد که علاوه بر ثبت ضرر در سه ماهه اول، فروش تجارت در آرژانتین منجر به ثبت ضرر کلی ۴.۹ میلیارد دلاری برای ذخایر ارزی این بانک پس از پایان این معامله خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر