افزایش قیمت مواد غذایی در اسرائیل

افزایش قیمت مواد غذایی در اسرائیل
شرکت غذایی اسرائیلی "Osem" از افزایش قیمت گروهی از محصولات غذایی خبر داد.
کد خبر : ۱۶۳۵۲۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، شرکت غذایی اسرائیلی "Osem" از افزایش ۲ تا ۷ درصدی قیمت گروهی از محصولات شامل شیرینی، تنقلات، نوشیدنی و ... خبر داد.

وب سایت اسرائیلی "srugim" گزارش داد که پس از اشتراوس، تننووا، دیپلمات و بسیاری دیگر از شرکت ها، اوسم فودز نیزبه خرده فروشان اعلام کرد که قیمت تعدادی از محصولات از جمله شیرینی، تنقلات، نوشیدنی‌ها (قهوه و نوشیدنی)، غذا‌های آماده و چیپس افزایش یافته است. 


این وب سایت اعلام کرد که قیمت‌های جدید از اول جولای آینده اعمال می‌شود و بین ۲ تا ۷ درصد خواهد بود. این دومین بار در سال جاری است که Osem پس از ژانویه گذشته قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.


این رخداد در چارچوب فرسایش مداوم اقتصاد رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ رخ داد که با توجه به مخارج بالای دولت اشغالگر، کاهش واردات، کاهش صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری داخلی و خارجی، فروپاشی ادعایی مبنی بر مصون ماندن اقتصاد رژیم صهیونیستی از تحت تاثیر قرار گرفتن جنگ‌ها را آشکار کرد.


این در حالی است که کمک‌های آمریکا و غرب از ۷ اکتبر به این رژیم سرازیر شده است که شامل حمایت مالی و نظامی و فشار بر نهاد‌های اقتصادی جهانی برای حفظ تعاملات خود با کشور اشغالگر علیرغم جنگ و خطرات، در تلاش برای مقابله با رکود اقتصادی است.


این انقباض اقتصادی در تعدادی از رویداد‌ها، از جمله کاهش مداوم ارزش شِکِل و کاهش رتبه اعتباری واحد اشغالگر توسط آژانس آمریکایی مودیز ظاهر شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر