رستوران‌های آمریکایی بیشترین ضرر را از تحریم‌کنندگان حامی غزه متحمل شدند

رستوران‌های آمریکایی بیشترین ضرر را از تحریم‌کنندگان حامی غزه متحمل شدند
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گفت: رستوران‌های آمریکایی متضررترین شرکت‌های مشمول تحریم‌کنندگان حامی غزه هستند.
کد خبر : ۱۶۳۵۶۸

به گزارش ایبنا؛ «تحریم به سود شرکت‌ها ضربه زده .. مک دونالد، استارباکس و کی اف سی بیش‌ترین خسارت را دیده‌اند» این عنوان گزارش بلومبرگ درباره اثر تحریم اقتصادی شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ غزه است.

سود شرکت‌های فست فود آمریکایی در منطقه عربی و برخی از مناطق آسیا کاهش یافته است، زیرا از زمان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه پویش‌های تحریم تعدادی از برند‌های معروف مانند مک‌دونالد، استارباکس، و کی‌اف‌سی و شرکت‌های نوشابه‌سازی مانند پپسی کولا و کوکاکولا را هدف گرفته است.

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ دیروز جمعه در گزارشی اعلام کرد که بسیاری از مردم در مناطق عربی و آسیایی در پاسخ به فراخوان برای تحریم اسرائیل عادات مصرف خود را تغییر دادند که منجر به کاهش تقاضا برای فست فود‌های با برند‌های معروف آمریکایی شده که گفته می‌شود از جنگ اسرائیل در نوار غزه حمایت می‌کنند.

بلومبرگ آورده است به دنبال انتشار تصاویری از ارائه غذای رایگان به نظامیان صهیونیست از سوی شعبه مک دونالد در اسرائیل این شرکت هدف تحریم از سوی مسلمانان و حامیان فلسطین در بسیاری از مناطق آسیا و آفریقا قرار گرفت.

به نوبه خود، براندون گاتری، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری سهام خصوصی شطرنج کپیتال پارتنرز Shatrang Capital Partners، گفت اگرچه همه شرکت‌ها از جنگ غزه متاثر شده‌اند، اما تأثیر بر مک دونالد و استارباکس، به ویژه در مصر، اردن و مغرب بسیار بیشتر بوده است.

در حالی که مک دونالد خسارت خود از تحریم‌ها را در سه ماهه چهارم فاش نکرد، مدیر عامل آن، کریس کمپچینسکی، در یک تماس تلفنی در فوریه گذشته به بلومبرگ گفت: «بیشترین تأثیر تحریم در خاورمیانه و در کشور‌های با اکثریت مسلمان مانند اندونزی و مالزی بوده است. در الجزائر هم اولین فروشگاه کی اف سی در آوریل گذشته در واکنش به مخالفت مردمی با جنگ غزه تعطیل شد».

بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰۰ شعبه کی اف سی در مالزی هم مجبور شدند به طور موقت تعطیل کنند صاحب امتیاز کنتاکی در منطقه از مصرف کنندگان خواسته مغازه‌های کنتاکی را تحریم نکنند، زیرا ۸۵ درصد از نیروی کار آن یعنی بالغ بر ۱۸ هزار نفر از آن‌ها مسلمان هستند.

در مورد پاکستان، در میان مصرف کنندگان شایع شده که برند‌های نوشابه آمریکایی حامل اسرائیل هستند و متعاقباً تحریم شدند. شرکت تولید کننده قوطی‌های نوشابه پپسی کولا و کوکاکولا اعلام کرد که فروش آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

بلومبرگ ادامه داد، در اروپا، جایی که به سختی می‌توان میزان تأثیر پویش‌های تحریم را مشخص کرد، نماینده KFC، پیتزا هات و برگر کینگ در لهستان در گزارشی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ گفت که رویداد‌های خاورمیانه می‌تواند بر مصرف کننده تأثیر بگذارد و گرایش آن‌ها را برای مصرف و نحوه مصرف آن‌ها را تغییر دهد.

در فرانسه نماینده مک دونالدز گفته کاهش فروش تا حد زیادی بستگی به مکان و موقعیت رستوران دارد و در کشور‌ها و مناطق مسلمان نشین با کاهش فروش مواجه بوده ایم گاتری گفت در حالی که «همه در مسیر بهبود قرار گرفته اند بهبود مک‌دونالدز و استارباکس ممکن است تا پایان سال طول بکشدزیرا شکست و عقب گرد برای آن‌ها بیشتر بود».

منبع:فارس

برچسب ها: آمریکا فلسطین غزه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر