21 خرداد 1403 - 22:42
وزیر صمت اعلام کرد؛

حمایت از تولید‌ات دانش‌بنیان با بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه

حمایت از تولید‌ات دانش‌بنیان با بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه
با دو روش تعیین شده در بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه و دانش‌بنیان، از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان این بخش حمایت می‌شود.
کد خبر : ۱۶۴۰۷۱

به گزارش ایبنا، عباس علی آبادی؛ وزیر صمت امشب در مراسم رونمایی از بسته حمایتی جهش صادرات فناورانه و دانش بنیان وزارت صمت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما را در دنیا به عنوان یک کشور نفتی می‌شناسند و بزرگترین چالش و مشکل این است که به اتکای به نفت ادامه داده ایم.

 

وی بیان داشت: ما در حال تلاش هستیم تا به صمت استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی هایمان پیش رویم و محصولاتی را صادر کنیم تا نیاز کشور را تامین کند یعنی ارزی ایجاد کنیم و واردات مورد نیاز را از محل ارز صادرات غیر نفتی انجام دهیم لذا در این مسیر خلق ارزش افزوده بیشتر نیازمند دانش بنیان‌ها است.

 

وزیر صمت با اشاره به رونمایی از بسته حمایتی از صادرات محصولات دانش بنیان گفت: در این بسته حمایت ما به دو روش است یکی اینکه دسترسی صادرکننده را به منابع مالی و ارزی کشور باز تسهیل می‌کند و دوم واردات کالا‌هایی که دانش بنیان‌ها تولید می‌کنند را محدود می‌کند.

 

علی آبادی اظهار داشت: تعرفه گذاری برای حمایت از تولید کالا خوب است و آمریکایی‌ها هم برای اینکه مانع واردات کالا‌های چینی شوند تعرفه گذاری کرده اند. همچنین کشور ترکیه نیز برای صادرات برخی کالا‌ها تا ۴۰ درصد تعرفه وضع کرده است بنابراین معتقدم با تعرفه گذاری و اعمال محدودیت‌های جدی‌تر از تولیدکنندگان که کالا‌های راهبردی برای کشور تولید می‌کنند حمایت کنیم و بگذاریم تولید این کالا‌ها شکل بگیرد.

 

وی بیان داشت: در بسته حمایت از صادرکنندگان دانش بنیان همچنین تعیین کرده‌ایم که هر کسی بتواند از ظرفیت‌های دانشی خارج از مرز‌ها با نیروی انسانی ایرانی یا غیر ایرانی کالایی را خلق کند بیشتر مورد حمایت قرار میگیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر که مصوبه برداشته شدن رفع تعهد ارزی از صادرات کالا‌های دانش بنیان چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: این مصوبه در حال طی کردن مسیر لازم است و بزودی ابلاغ می‌شود و فکر می‌کنم این مصوبه در هیات وزیران مسیر خود را به خوبی طی می‌کند و مانعی وجود ندارد، زیرا جمع حاضر در مجموعه دولت با توجه به نقطه نظرات رئیس جمهور شهید با این موضوع کاملا هماهنگ هستند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر