به گزارش خبرنگار بینالملل ایبنا به نقل از سایت هیل، نظرسنجیهای دانشگاه میشیگان نشان میدهد که احساس خریداران، دیدگاهها نسبت به شرایط کنونی و انتظارات، همگی به روند کاهشی خود ادامه میدهند و این چهارمین ماه متوالی این روند کاهشی است.
در همین رابطه «جوآن هسو» مدیر نظرسنجیهای مصرفکنندگان، در تحلیل خود از این یافتهها گفت: «این نظرات بهطور خودجوش توسط نزدیک به سهچهارم مصرفکنندگان بیان شد که این رقم از تقریباً ۶۰ درصد در ماه آوریل افزایش یافته و نشان میدهد که عدم قطعیت در مورد سیاست تجاری همچنان بر تفکر مصرفکنندگان درباره اقتصاد تسلط دارد.»
ترامپ تعرفههای خود را در اوایل آوریل اعمال کرد، اما در تاریخ ۹ آوریل اعلام کرد که به مدت ۹۰ روز با چندین کشور تعلیق جزئی خواهد داشت تا به رهبران اجازه دهد تا توافقهای تجاری بهتری برای ایالات متحده مذاکره کنند.
هسو اشاره میکند که پس از اعلام تعلیق، احساسات مصرفکنندگان تنها با یک افزایش جزئی مواجه شد، اما این افزایش نتوانست کاهشهای قبلی را جبران کند.
این در حالی است که اعتماد مصرفکنندگان در آمریکا، از ژانویه تا کنون نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته و در گزارش ماه میبه ۵۰.۸ درصد رسیده است.
محققان دانشگاه میشیگان آخرین نظرسنجی را بین ۲۲ آوریل و ۱۳ میانجام دادند. ایالات متحده و چین در تاریخ ۱۲ مه به یک تعلیق ۹۰ روزه جداگانه رسیدند، بنابراین نتایج ممکن است تأثیرات کامل این اقدام را منعکس نکرده باشد.