23 خرداد 1398 - 11:09
بانک پاسارگاد هشدار داد؛

رعایت مسائل امنیتی استفاده از درگاه‌های بانکداری‌الکترونیک

بانک‌پاسارگاد جهت افزایش هر چه بیشتر امنیت در استفاده از درگاه‌های بانکداری‌الکترونیکی و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان نکاتی را یادآور شد.
کد خبر : ۱۰۰۸۶۸
بانکداری الکترونیک بانک پاسارگاد

به گزارش ایبنا به نقل از روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، مشتریان هرگز نباید از سیستم‌های موجود در مکان‌های عمومی همچون کافی‌نت‌ها به‌منظور انجام تراکنش‌های مالی استفاده کنند و در زمان انجام این تراکنش‌ از استفاده ازVPN ها اجتناب کنند. همچنین بـه منظور افزایش سطح امنیتی سیستم خود از بازدید سایت‌های غیر معتبر و مشکوک و همچنین بـاز کردن ایمیل‌های ناشناس خودداری کنند. از تایپ کردن و نگهداری رمزهای خـود بر روی هر وسـیله‌ای اجتناب کنند.


در صورت استفاده از برنامه موبایل‌بانک جهت انجام عملیات بانکداری‌الکترونیکی تنها از نرم‌افزار ارائه شده بر روی وب‌سایت بانک استفاده کرده و به هیچ عنوان نرم‌افزار مربوطه را از شخص و یـا مکان دیگری دریافت نکنند.


مشتریان در صورتی‌ که تصمیم دارند رایانه شخصی خود را امانت دهند، پیش از آن تمامی اطلاعات ذخیره‌شده بـر روی مرورگرهای اینترنتی سیستم را پاک نموده و هرگونه متنی مبنی بر ارایه اطلاعات حسـاب را حذف کنند. در صورتیکه رایانه شخصی خود را امانت داده‌اند نیز از عدم نصب نرم‌افزارهای مشکوک از جمله ثبت‌کنندگان فعالیت‌های کیبورد و ماوس بر روی سیستم، اطمینان حاصل کنند.


در صورتی‌ که قصد فروش رایانه شخصی و یا تلفن‌همراه خود را دارند، حتما سیستم‌ها را به‌ صورت کامل پاکسازی کرده و از ذخیره اطلاعات حساب‌های بانکی به هر نوعی، در رایانه شخصی و یا تلفن‌های همراه خودداری کنند.


مشتریان دقت داشته‌باشند به‌ منظور افزایش سطح امنیت در عملیات بانکداری‌الکترونیکی از مرورگرهای اینترنتی به‌روز شده استفاده کنند و اگر در هنگام بازدید از یک وب‌سایت، از آنها خواسته شد چیزی را نصب کنند، از انجام این کار بپرهیزند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر