15 مهر 1399 - 12:54

صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات ایران تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک توسعه صادرات ایران با حضور اعضای مجمع این بانک برگزار و صورت‌های مالی سال ۹۸ به تصویب رسید.
کد خبر : ۱۱۸۵۶۰
نشست

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادارت ایران، عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در نشست مجمع عمومی این بانک، اقدامات بالاتر از انتظار بانک در حوزه بانکداری دیجیتال را قابل تقدیر شمرد و افزود: گزارش مربوطه در کمیته بانکداری دیجیتال وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در آنجا مدل کسب و کار بانک توسعه صادرات نهایی خواهد شد.


وی خواستار کاهش تسهیلات غیر جاری در بانک توسعه صادرات شد و در عین حال اضافه کرد: از آنجایی که پورتفوی بانک ارزی است؛ بنابراین بخش عمده ای از مطالبات مشکوک الوصول به دلیل شرایط این بازار است.


معمارنژاد با اشاره به اجرای حاکمیت شرکتی دربانک، گفت: لازم است گزارش ­های دقیق تری به وزارت اقتصاد و اعضای مجمع ارائه شود تا این بانک به عنوان الگو و نمونه در اختیار سایر زیرمجموعه های وزارت اقتصاد قرار گیرد.


وی، خواستار ریسک پذیری بانک توسعه صادرات در تامین مالی بنگاه ­های صادرات محور شد و گفت: گرچه فعال بودن منابع بانک در بازار بین بانکی ریسک نقدینگی پایین بانک را موجب شده اما تامین مالی بنگاه­ های صادرات محور نیز مهم است.


مژگان خانلو نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز در این نشست، اظهار داشت: سیستم بانکی شرایط سختی را سپری می کنند، اما کسب دستاوردها از سوی بانک توسعه صادرات در شرایط سخت، تقدیر و تشکر ویژه را می طلبد.


وی، حمایت بانک توسعه صادرات از شرکت های دانش بنیان و واحدهای موفق صادراتی را ستودنی توصیف کرد و گفت: کاهش قیمت تمام شده پول، انضباط مالی و عدم برداشت از بانک مرکزی، بانکداری دیجیتال و حاکمیت شرکتی از جمله موضوعات قابل توجه در گزارش بانک توسعه صادرات به مجمع عمومی است. در این جلسه اعضای مجمع دیدگاه ها و پیشنهادهایی در حوزه فعالیت این بانک ارائه کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر