حمایت روسیه از اصلاحات در سازمان تجارت جهانی

رییس جمهور روسیه گفت: هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد، اما این سازمان به اصلاحات نیاز دارد.
کد خبر : ۱۱۹۸۳۳
سازمان تجارت جهانی

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به رهبران جی ۲۰ گفته که هیچ چیز جایگزین سازمان تجارت جهانی (WTO) نیست، اما این سازمان باید بتواند از پس چالش‌های فعلی برآید و نیاز به نوسازی دارد.


روز شنبه رهبر روسیه با شرکت در اجلاس جی ۲۰ گفت: گروه جی ۲۰ باید تلاش‌های خود را برای یافتن رویکردهای مشترک برای اصلاح سازمان تجارت جهانی مطابق با چالش‌های مدرن ادامه دهد. دستیابی به این هدف بدون سیستم تجاری پایدار، موثر و چند جانبه بر اساس قوانین و اصول جهانی غیرممکن است و در حال حاضر هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.


پیش از این بسیاری از رهبران جهانی گفته اند که این نهاد مستقر در ژنو، که به عنوان داور بین المللی در اختلافات تجاری فعالیت می‌کند، نیازمند تغییرات فوری است و این موضوع در دستور کار جلسات متعدد بین المللی قرار گرفته است.


رهبران کشورهای گروه بریکس، که جدا از روسیه شامل برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی است، پس از جلسه مجازی خود در اوایل این هفته، از اصلاحات سازمان تجارت جهانی هم حمایت کردند. در بیانیه نهایی خود، پنج کشور گفتند که این تغییرات برای مقاومت و تاثیر بیشتر این نهاد در مقابله با چالش‌های اقتصادی جهانی و بهبود عملکردهای اصلی آن به نفع اعضای خود است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر