17 دی 1399 - 13:54

مدیرعامل بانک مهر ایران، نماینده بنیاد بین‌المللی غدیر شد

طی مراسمی با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک به عنوان ریاست نمایندگی این بنیاد در بانک قرض الحسنه مهر ایران منصوب شد.
کد خبر : ۱۲۱۱۰۹
مدیر

به گزارش ایبِنا به نقل از اداره روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، آیت الله صدیقی در این مراسم، ضمن اعطای حکم ریاست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر به دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران بیان داشت: خدا را شکر که در این بانک، خدمات قرض الحسنه واقعی و اسلامی به مردم نیازمند ارائه می شود و مطمئناً کار برای خدا برکت به همراه خواهد داشت.


در ادامه ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز اظهار داشت: هدف از فعالیت بنیاد غدیر، بیان فلسفه و حقیقت غدیر در جامعه است و بانک مهر ایران می تواند با خدمات و طرح های تسهیلاتی خود علاوه بر ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه نقش موثری در حمایت از مولفین و ناشرین حوزه غدیر ایفا کند.


در ادامه دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز تاسیس دفتر نمایندگی بنیاد غدیر در این بانک را افتخاری بزرگ برای تمامی مجموعه کارکنان دانست و اظهار داشت: امیدواریم این رویداد زمینه خدمت‌رسانی درخور و شایسته به خاندان اهل بیت را برای همه ما فراهم آورد.


وی با اشاره به توسعه اقدامات این بانک در دستگیری از نیازمندان جامعه افزود: بانک مهر ایران در حال حاضر بالغ بر ۱۰ میلیون نفر مشتری دارد که بیش از ۸ میلیون نفر از آنان از تسهیلات قرض الحسنه بانک برخوردار شده اند.


دکتر اکبری ادامه داد: در ۴ سال گذشته بیش از ۶ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان جامعه اعطا شده است و هم اکنون قریب به ۲ و نیم میلیون نفر از هموطنان به طور سالانه از تسهیلات این بانک استفاده می کنند.


وی تصریح کرد: در این سال ها تلاش نمودیم تا با تغییر رویکرد تسهیلات پرداختی از حوزه معیشت به حوزه اشتغال، به توسعه اشتغالزایی، حمایت از کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای آحاد جامعه کمک کنیم.


مرتضی اکبری با تاکید بر میزان مطالبات پایین بانک مهر ایران بیان داشت: خوشبختانه میزان مطالبات حاصل از تسهیلات پرداخت شده کمتر از یک درصد است که نشان دهنده خوش حسابی اقشار نیازمند جامعه می باشد.


وی افزود: در این سال ها با توجه به توسعه شناخت هموطنان از خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک، استقبال شایسته ای از محصولات بانک صورت گرفته به‌نحوی که در سال جاری نیز علاوه بر مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی، بیش از ۴۵ درصد رشد منابع را شاهد بودیم.


دکتر اکبری با اشاره به ارتقاء منابع بانک از ۵ هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میلیارد تومان در ۴ سال گذشته، بیان داشت: این مجموعه بیشتر با نیازمندان جامعه کار می کند و مشتریان آن را افرادی تشکیل می‌دهند که اغلب مشکلاتشان با تسهیلات ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برطرف می شود.


وی درباره اقدامات بزرگ بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز گفت: بانک مهر ایران با توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و اهمیت اشتغالزایی این قشر از جامعه، بالغ بر ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت کرده است. پرداخت این وام قبل از بروز تورم در جامعه بسیار موثر واقع شد و مشکلات زیادی را از این قشر برطرف کرد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: مشتری مداری و تکریم مراجعین در سرلوحه اخلاق حرفه ای کارکنان بانک قرار دارد و در پرداخت تسهیلات تا آنجا که شده سهل گرفته می شود. در این باره تلاش شده است تا با ترسیم سازکارهای مناسب و راه اندازی سامانه هایی، نسبت به شناسایی مشتریان خوش حساب و منظم اقدام و در اخذ ضامنین آنان نیز تسهیل شود.


وی با اشاره به بروز زلزله و سیل اخیر در کشور اظهار داشت: این بانک علاوه بر مشارکت در ساخت مدرسه، خانه بهداشت و منازل مسکونی در این استان ها، در طرحی شایسته نسبت به بیمه منازل روستایی ۳ استان محروم و کم برخودار کشور در مقابل حوادث و بلایای طبیعی اقدام نموده است.


دکتر مرتضی اکبری تاکید کرد: بیمه بالغ بر ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سال گذشته از محل بودجه تبلیغات این بانک صورت گرفته و این طرح برای کمک به سایر استان های محروم نیز ادامه دارد.


مدیرعامل بانک مهر ایران درباره اخذ وجه التزام در این بانک نیز گفت: اخذ جریمه دیرکرد از مشتریان بدحساب وظیفه ای است که قانون بر عهده بانک ها نهاده است، با این حال بانک مهر ایران با موافقت اعضای هیات مدیره و سهامداران خود، در راستای توسعه و ترویج بانکداری اسلامی این مبلغ را به گسترش مسئولیت های اجتماعی خود اختصاص داده است.


وی افزود: از این پس مبالغ جمع آوری شده از محل وجه التزام در بانک مهر ایران به امور عام المنفعه اختصاص پیدا می کند و امسال نیز ۱۳ میلیارد تومان برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی متاثر از شیوع کرونا در مناطق محروم اختصاص یافته است.


شایان ذکر است در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات سلیمان توکلی، عضو هیأت مدیره بانک مهر ایران و دبیر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در این بانک تقدیر به عمل آمد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر