15 شهريور 1400 - 10:30

جامع‌ترین مستند هویت دیجیتال منتشر شد

مستند راهنمای هویت دیجیتال تدوین شده توسط گروه اقدام مالی (FATF) در مارس ۲۰۲۰ منتشر شد.
کد خبر : ۱۲۶۶۷۶
بانکداری دیجیتال

به گزارش ایبِنا، مستند راهنمای هویت دیجیتال که توسط گروهی از فارغ التحصیلان دوره دکترای مهارتی بانکداری دیجیتال ترجمه شده است، به حق یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین مستنداتی است که نه تنها برای بانک‌ها و موسسات مالی کاربرد دارد، بلکه سایر سازمان‌هایی که به نحوی به عنوان یک بازیگر سامانه ملی هویت دیجیتال نقش ایفاء می‌کنند، می‌توانند از راهنمایی های این مستند استفاده نمایند.


این راهنما به یاری دولت‌ها، نهادهای قانونی و دیگر ذینفعان می‌شتابد تا برایشان مشخص شود که چگونه سامانه‌های هویت دیجیتال می‌توانند برای هدایت عناصر خاصی از شناسایی کامل مشتری استفاده شوند.همچنین توضیح می‌دهد که شناسایی مشتری و معاملات غیرحضوری که به سامانه‌های هویت دیجیتال قابل اعتماد، مستقل و با اقدامات مناسب برای کاهش ریسک متکی هستند، ممکن است یک سطح استاندارد از ریسک را ایجاد کنند و حتی ممکن است کم خطر باشند.


با مطالعه این کتاب علاوه بر مفاهیم پایه استاندارد هویت دیجیتال، با منافع و ریسک های سامانه های هویت دیجیتال آشنا می‌شوید. چگونگی انتخاب یک سامانه هویت دیجیتال معتبر و تدوین چارچوب ملی هویت دیجیتال، تجارب سایر کشورها، اصول مربوط با هویت در توسعه پایدار، استانداردهای فنی و چارچوب های ضمانت هویت دیجیتال از موارد مهمی است که به آنها پرداخته می‌شود.  


این مستند با دریافت مجوز از کارگروه اقدام مالی و توسط انتشارات گپ منتشر شده است. 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر