02 شهريور 1398 - 08:20

ثبات نرخ ارز مهم تر از کاهش قیمت آن

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: ثبات ارزی مهم تر از کاهش قیمت بوده و بانک مرکزی باید سیاست های خود را به این سمت و سو هدایت کند.
کد خبر : ۱۰۳۳۳۰
ارز

حسینعلی حاجی دلیگانی‌عضو در گفتگوی با خبرنگار ایبِنا  با بیان اینکه بیش از کاهش نرخ ارز ثبات و پایداری قیمت آن اهمیت دارد، گفت: مهمترین مسئله در حوزه نرخ ارز ثبات آن است زیرا نوسان ارزی می تواند بازار را متشنج کند.


نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیریت مناسبی برای بازار ارزی کشور حاکم شده است، افزود: با مدیریت حاکم شده بر بازار ارز باید شاهد ثبات نرخ باشیم.


وی با بیان اینکه بهترین اقدام بانک مرکزی برای ساماندهی ارزی مدیریت وضعیت به جای توزیع منابع بوده است، تصریح کرد: در سال های ٩۴ تا ٩۶ و همچنین بخشی از سال ٩٧ ارز بسیار زیادی بالغ بر ٣٢ میلیارد دلار ارز مداخله ای توزیع شد که این خود اثرات نامطلوبی داشته است.


حاجی دلیگانی‌ با تاکید بر اینکه در زمان مدیریت رئیس کا جدید بانک مرکزی با کمترین توزیع ارز بازار به ساماندهی نزدیک شده است، گفت: ثبات فعلی بازار ارز ناشی از مدیریت مناسب اعمال شده است.


وی ادامه داد: بانک مرکزی اکنون پس از کاهش نرخ ارز باید بر سیاست هایی که به ثبات قیمتی کمک میکند دست بزند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تلاش ها برای ساماندهی بازار ارز خود به خود بازارهای موازی را نیز درگیر روند کاهش نرخ ها خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر