18 شهريور 1401 - 16:32
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایبِنا،

هیچ دولتی شهامت اجرای جراحی اقتصادی را نداشت/ در دولت قبل ۶۵ میلیارد دلار از منابع ارزی به جیب عده معدودی رفت

هیچ دولتی شهامت اجرای جراحی اقتصادی را نداشت  در دولت قبل ۶۵ میلیارد دلار از منابع ارزی به جیب عده معدودی رفت
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در حوزه اقتصادی شروع کرده که تحت عنوان جراحی اقتصادی از آن یاد می‌شود و باید بگویم هیچ دولتی شهامت اجرای این اقدامات را نداشت.
کد خبر : ۱۴۰۹۸۹

مجتبی یوسفی؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در حوزه مسائل اقتصادی شروع کرده که تحت عنوان جراحی اقتصادی از آن یاد می‌شود.  

وی افزود: باید بگویم که هیچ دولتی شهامت انجام این جراحی اقتصادی را نداشت و انصافاً باید به اهمیت کار دولت در این حوزه همگی اذعان داشته و به دولت خداقوت بگوییم.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: ۶۵ میلیارد دلاراز منابع ارزی کشور را برای تامین دارو و مواد اولیه تولید و کالا‌های اساسی هزینه کردیم، اما این پول به جای این که در راستای تامین این کالا‌ها هزینه شود به جیب عده معدودی رفت که دارای نفوذ و امضا‌های طلایی بودند.  

یوسفی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم این یارانه‌های پنهان به یارانه آشکار تبدیل شد و به جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ به کالا‌های اساسی به شکل سابق آن این مبلغ در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شد و عملاً مصرف کنندگان اصلی یارانه را به طور مستقیم دریافت کردند.

وی افزود: یکی از اقدامات دیگر دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان بود که در نتیجه آن ما توانستیم نفت و فرآورده‌های نفتی خود را با حجم بیشتری نسبت به گذشته به فروش برسانیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر ازاقدامات مهم دولت آقای رئیسی صادرات خدمات مهندسی بود که امروز شاهد هستیم که مهندسان ما در منطقه آمریکای لاتین برای راه اندازی پالایشگاه‌ها در این منطقه فعال هستند.

یوسفی تصریح کرد: این عملکرد در یک سال اخیر، در حالی انجام شد که دولت سیزدهم در زمانی که امور اجرایی کشور را در دست گرفت رشد اقتصادی ما صفر بود و هزینه‌های جاری دولت نیز از ۳۵ هزار میلیارد تومان در ابتدای دولت آقای روحانی به ۶۵ هزار میلیارد تومان در پایان دولت دوازدهم رسیده بود.  


وی افزود: علاوه بر این، در دولت قبل با فروش اوراق مشارکت دارایی‌های سال‌های بعد کشور پیش فروش شده بود، اما امروز دولت سیزدهم ماهانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت اصل و سود اوراقی هزینه می‌کند که در دولت آقای روحانی به فروش رسیده است.

ارسال‌ نظر
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
۰
در اینکه ریس جمهور فرد محترمی است شکی نیست و ما خودمان انتخاب کردییم اما اقای عزیز شما می دانی که من بازنشسته آموزش و پرورش که 10 درصد به حقوق من اضافه شده و داروهایم را باید گرانتر از دولت روحانی بخرم از طرفی یارانه هم به من تعلق نگرفته در صورتی که به ثروتمند تر از من تعلق گرفته من ایا حق دارم از عملکرد دولت ناراضی با شم چطور برای من نیست برای ان هست در اعتراض تهدید به مالیات کرده اند من چیزی ندارم که مالیات به آن تعلق بگیرد بیایید ببینیید اگر وزارتخانه شما کارش درست بوده چرا تهدید می کنیید انها که از دولت حقوق می گیرند مالیات حقوقشان مشخص دولت قبل هم تاجی به سر ما نگذاشت که طرفدارش باشم
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
۰
پیرمردی دکان خودشو از سر ناتوانی به سوپرمارکتی اجاره داده بود از قرار ماهی ۴۵ریال طبق روال بعد از گرفتن مبلغ اجاره بها مایحتاج یک ماه خودشو از همان سوپرمارکتی تهیه میکرد طوری که تقریبا کل مبلغ اجاره را به مستاجر خود برمیگرداند۱۰ سال گذشت تورم زندگی ۱۰ برابر شد اما مستاجر همان ۴۵ریال رو میداد طوری که پیر مرد از هزینه های خود کم میکرد کار به یک وعده غذا در روز رسید تا اینکه اعتراض کرد وخواستار تخلیه دکان خودش شد، اما مستاجر برای کماکان ماندن نقشه ای کشید به پیرمرد گفت باشه از این بعد هرماه ۲۰۰ ریال میدهم ولی قرارداد چند ساله میبندیم پیرمرد بخیال خود فکر کرد اینجوری ماهی ۱۵۰ریال میتونه پس انداز کنه قبول کرد ورفت تا اینکه سر ماه بعدی رسید پیرمرد خوشهال از پولی که قرار بود از مستاجر بگیرد اما سوپر مارکتی گفت حساب کردم ۱۵۰ ریال شما بمن بدهکارید پیرمرد گفت شوخی نکنید حتما اشتباه کردید خرید من طبق روال همان بوده چیزیم اضافه نشده جواب داد درسته اما اجناس گران شده طبق حساب من ۲۰۰ ریال کرایه شماست ۳۵۰ریال هم شما خرید داشتید!بله پیر مرد نگون بخت خبر نداشت مستاجرش قبلا دکتر جراح بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
۰
بی تدبیری و...نشان از شهامت نیست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
۰
چی گیر مستضعف اومد بجز برنج 130 هزار تومنی و مرغ 60 هزاری و.............................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
۰
جراحی یا ریسک با جان مردم با نتیجه مرگ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
۰
چرا اون عده معدود محاکمه نمیشوند؟
کسی نیست بررسی کند؟//
میثم زاهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
۰
باید تکلیف دلارهای حیف و میل شده در دولت قبل مشخص بشه
فیلم و پخش زنده
بیشتر