جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۱۴۰۱

جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۱۴۰۱
آمار‌ها نشان از رشد ۳.۳ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۳.۴ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ دارد.
کد خبر : ۱۴۴۶۷۶

به گزارش ایبِنا، آمار‌ها نشان از رشد ۳.۳ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۳.۴ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ دارد و با توجه به نمودار‌ها بیشترین رشد مربوط به تامین آب، برق و گاز طبیعی با ۱۲.۹ درصد و صنعت با ۴.۹ درصد بوده است.

 

محصول ناخالص داخلی (GDP) به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ به رقم سه هزار و ۸۷۰ هزار میلیارد تومان با نفت و سه هزار و ۳۲۶ هزار میلیارد تومان بدون احتساب نفت رسیده است.




نمودار درصد رشد تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده رشته فعالیت‌ها در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:


جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۱۴۰۱




این در حالی است که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت سه هزار و ۷۴۵ هزار میلیارد تومان و بدون نفت سه هزار و ۲۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که نشان از رشد ۳.۳ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ۳.۴ درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ دارد.




نمودار سری زمانی رشد محصول ناخالص داخلی به تفکیک گروه‌های عمده اقتصادی طی تابستان سال‌های ۱۳۹۰ الی فصل تابستان ۱۴۰۱ به شرح زیر است:




جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۱۴۰۱

نتایج مذکور حاکی از آن است که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی رشد منفی ۲.۲، گروه صنایع و معادن ۵.۰ درصد (شامل: استخراج نفت خام و گاز‌طبیعی ۳.۲، سایر معادن ۰.۰، صنعت ۴.۹، انرژی ۱۲.۹ و ساختمان ۱.۶- درصد) و گروه خدمات ۲.۶ درصد نسبت به شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، رشد داشته است.




نمودار سری زمانی رشد محصول ناخالص داخلی به تفکیک فصل (درصد) به شرح زیر است:



جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۱۴۰۱



محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ۱۸ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی ۴ISIC.Rev انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دام‌داری، جنگل‌داری و ماهی‌گیری، گروه صنایعو معادن شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان می‌باشد و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده وخرده فروشی، فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل ونقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت­های مالی و بیمه، مستغلات، کرایه وخدمات کسب وکار ودامپزشکی، اداره امورعمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت­های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایرخدمات عمومی، اجتماعی، شخصی وخانگی است.




جدول آمار‌های مربوط به رشد محصول ناخالص داخلی و ارزش افزوده رشته فعالیت‌های عمده اقتصادی به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰ (درصد) به شرح زیر است:

جزئیات رشد اقتصادی ۶ ماهه اول ۱۴۰۱

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر