20 اسفند 1401 - 17:58
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

بازار سرمایه جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار ارز به بورس

بازار سرمایه جذاب شد  کوچ نقدینگی از بازار ارز به بورس
یک کارشناس بازار‌های مالی گفت: بازار سرمایه با توجه ارزندگی بالای سهام و عقب ماندن از دیگر بازار‌ها به بازار جذابی تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۴۷۸۳۶

حمیدرضا جیهانی؛ کارشناس ارشد بازار‌های مالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اخبار مثبتی که منجر به کاهش نرخ‌ها در بازار ارز شده است، اظهار کرد: ریزش قیمت دلار از قله ۶۰ هزار تومان به کمتر از ۴۵ هزار تومان با شروع به کار مرکز مبادله ایران کلید خورد و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که نرخ این اسکناس وارد کانال ۴۰ هزار تومان هم خواهد شد.

 

وی با تاکید براینکه از ۱۰ روز گذشته با تقویت مرکز مبادله ایران و تامین نیاز‌های ارزی مردم و تجار شاهد روند مثبتی در افت قیمت‌ها در بازار هستیم، ادامه داد: روند کاهشی قیمت‌ها در حالی ادامه دارد که اخبار مثبت بین‌المللی مانند آزادسازی ۵۰۰ میلیون دلار از منابع بلوکه شده ایران در عراق و توافقات ایران و عربستان و همچنین ورود درهم به بازار که ناشی از توافقات پکن، ایران و امارات است؛ تاثیر بسزایی در تندتر شدن شیب نزولی قیمت‌ها در بازار ارز دارد.

 

این کارشناس ارشد بازار‌های مالی تاکید کرد: برداشته شدن محدودیت خرید و فروش ارز در صرافی‌ها و همچنین عرضه ارز پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها در مرکز مبادله، آن هم با مکانیزم عرضه و تقاضا نیز در افت نرخ ارز موثر بوده است.

 

جیهانی همچنین با اشاره به جذابیت بازار سرمایه به دنبال افت قیمت‌ها در بازار ارز گفت: در حال حاضر بازار سرمایه با توجه ارزندگی بالای سهام و عقب ماندن از دیگر بازار‌ها به بازار جذابی تبدیل شده که می‌تواند میزبان متقاضیان بسیاری باشد.

 

به گفته او، بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد که خوشبختانه زمینه رشد آن فراهم شده است و با توجه به خروج سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری و مقصد نقدینگی خارج شده از سایر بازارها خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر