ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری از ورشکستگی بانک آمریکایی سیلیکون ولی

ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری از ورشکستگی بانک آمریکایی سیلیکون ولی
بانک سیلیکون ولی، با ضرر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار طی دو روز، ناگهان ورشکست شد.
کد خبر : ۱۴۷۸۵۴

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، فروپاشی سریع گروه مالی اس وی بی، صنعت بانکداری را پس از سال‌ها ثبات ناکارآمد کرده است. سقوط روز جمعه، به عنوان بزرگ‌ترین ورشکستگی بانک از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸، مجموعه‌ای از شرایط منحصر به فرد داشت، اما سوالاتی را ایجاد کرد که می‌تواند عواقبی برای مشتریان و کارکنان داشته باشد و به طور بالقوه مسائل را در سایر بانک‌ها برجسته کند.

 

به گفته کارشناسان، وضعیت اسفناک اس وی بی می‌تواند منجر به از دست دادن اعتماد، مقررات سختگیرانه‌تر و تردید سرمایه گذاران در مورد سلامت مالی بانک‌های کوچک‌تر شود که پس از آن که قانون گذاران بانک‌ها را مجبور کردند پس از بحران ۲۰۰۸ سرمایه بیشتری در اختیار داشته باشند.

شیلا بیر، که ریاست شرکت بیمه سپرده فدرال را در طول بحران مالی جهانی بر عهده داشت، در مصاحبه‌ای گفت که بانک‌ها احتمالاً اکنون توجه خود را به بانک‌های دیگری معطوف کرده‌اند که ممکن است مقادیر بالایی از سپرده‌های بیمه‌نشده و زیان‌های محقق نشده داشته باشند.

 

مجموعه‌ای از وقایع منجر به شکست اس وی بی شد، که شامل فروش اوراق خزانه داری ایالات متحده برای بستن هزینه‌های تامین مالی به دلیل انتظارات نرخ‌های بالاتر، که منجر به زیان ۱.۸ میلیارد دلاری شد. اس وی بی، ۸۹ درصد از ۱۷۵ میلیارد دلار سپرده خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ بدون بیمه داشت.

شرکت بیمه سپرده فدرال، سپرده‌ها را تا سقف ۲۵۰ هزار دلار بیمه می‌کند. اکنون سرمایه گذاران و مشتریان منتظرند تا ببینند آیا بانک SVB به سرعت خریدار پیدا می‌کند یا خیر. در طول بحران مالی ۲۰۰۸، واشنگتن بلافاصله یک خریدار پیدا کرد. اما برای ایندی مک، در سال ۲۰۰۹، حدود هشت ماه طول کشید. سرعت سقوط SVB ناظران و بازار‌ها را مبهوت کرد و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش بازار را برای بانک‌های ایالات متحده طی دو روز از بین برد.

برچسب ها: بانک ورشکستگی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر