25 فروردين 1402 - 11:59
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

رشد تولید با سرمایه گذاری در بورس/ بازار سرمایه گردش مالی مناسبی ایجاد می‌کند

رشد تولید با سرمایه گذاری در بورس  بازار سرمایه گردش مالی مناسبی ایجاد می‌کند
یک کارشناس گفت: بورس گردش مالی مناسبی ایجاد می‌کند و به مراتب بهتر از انباشته سازی پول در بازار‌های ارز و سکه خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۹۰۱۴

آرتا اسدی؛ کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، در رابطه با وضعیت بورس گفت: شاخص کل هم اکنون در روند افزایشی قرار دارد. این شاخص از پایین‌ترین نقطه خود در سال گذشته تاکنون ۷۶ درصد رشد داشته، البته، شاخص کل در سال گذشته اصلاحات کمی را تجربه کرده است.


وی در رابطه با رشد شدید شاخص گفت: روند افزایشی شاخص، حساس و ناپایدار است، چرا که رشد بدون اصلاح را تجربه و در یک بازه‌ی میان مدت ایجاد شده است که به معنی ناپایداری آن در دراز مدت است.


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه احتمال افت شاخص با نظر به وضعیت فعلی وجود دارد، تصریح کرد: ما نمی‌گوییم صد در صد شاخص می‌ریزد، اما هر چه در روند صعودی به صورت شدید ادامه پیدا کند، در آن صورت احتما ریزش نیز می‌تواند بیشتر باشد.


اسدی در پاسخ به این پرسش که به مردم در شرایط فعلی چه توصیه‌ای می‌کنید؟ بیان کرد: توصیه ما به مردم این است که هم اکنون برای سرمایه گذاری به ارزش‌های ذاتی سهام و روش‌های بنیادی توجه داشته باشند. سرمایه گذاران برای جلوگیری از ضرر در سرمایه گذاری به انتخاب و در نظر گرفتن حد ضرر حتما توجه کنند.


وی افزود: مردم باید روند قیمتی سبد سهام را در گذشته ارزیابی نمایند و سبد را متناسب با ارزیابی بچینند.


این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با مزایای این بازار برای اقتصاد تاکید کرد: بورس با توجه به این که گردش مالی مناسبی ایجاد می‌کند، به مراتب بهتر از انباشه سازی پول در بازار‌های ارز و سکه است، چرا که در این بازار جریان مالی وجود دارد و از طرفی معاملات بر اساس افزایش تولید است، نه افزایش شدت تورم یا افزایش قیمت طلا و ارز، لذا سرمایه گذاری در بازار سرمایه می‌تواند گردش مالی مناسبی ایجاد نماید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر