01 ارديبهشت 1402 - 13:25
بازار سهام در هفته‌ای که گذشت؛

بازدهی بیش از ۶ درصدی شاخص بورس در هفته پایانی فروردین ماه

بازدهی بیش از ۶ درصدی شاخص بورس در هفته پایانی فروردین ماه
بازار سهام در هفته پایانی فروردین ماه با ۱۴۵ هزار واحد رشد نسبت به هفته سوم فروردین ماه به معاملات خود پایان داد.
کد خبر : ۱۴۹۴۱۶

به گزارش ایبِنا، در ادامه معاملات پررونق بورس که از ابتدای سال شاهد آن بودیم برخی معتقد به اصلاح شدید شاخص بورس در هفته پایانی فروردین ماه بودند و چنین هشداری را به سهامداران داده بودند که ممکن است شاخص بورس تحت تاثیر رشد‌های پیاپی اخیر برای مدتی وارد مدار اصلاحی شود و بخشی از رشد اخیر خود را باز پس بگیرد.

این صحبت در حالی مطرح شد که شاخص بورس در هفته پایانی فروردین ۱۴۰۲ به کانال جدید ورود و به قله یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دست پیدا کرد.

به دنبال تداوم روند صعودی شاخص بورس و ورود دوباره سرمایه‌گذاران به بازار تحت تاثیر بازگشت اعتماد به سهامداران، شاهد رکوردشکنی‌های جدید در ارزش معاملات و شکسته شدن سقف تاریخی آن در بازار بودیم.

بازار سهام در نخستین روز از هفته جاری، با وجود ارایه برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر اصلاح احتمالی شاخص بورس کار خود را با روند صعودی آغاز کرد و در پایان معاملات روز (شنبه، ۲۶ فروردین) با ۷۴هزار و ۲۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

در ادامه، حجم و ارزش معاملات بازار در همان روز نیز رشد چشمگیری را تجربه کرد و رکورد جدیدی از ورود پول سهامداران خرد به بازار را ثبت کرد که برخی رخ دادن چنین اتفاقی را تغییر نگاه سرمایه‌گذاران به بورس و انتخاب بازار سهام به عنوان نخستین بازار سرمایه‌گذاری دانستند.

دومین روز هفته (یکشنبه، ۲۷ فروردین) تا حدودی از رشد پرشتاب بازار سهام نسبت به نخستین روز هفته کاسته شد و شاخص بورس در دقایق پایانی معاملات با بیش از ۲۱هزار و ۱۱۷ واحد افزایش، در کانال ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص کل بورس تهران در معاملات روز (دوشنبه، ۲۸ فروردین) در حالی ادامه دهنده روند صعودی شاخص بورس در بازار بود که با ۱۴ هزار افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار واحدی ایستاد و یک گام به فتح کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و شکسته شدن رکورد جدید شاخص بورس نزدیک شد.

بازار سهام روز سه‌شنبه (۲۹ فروردین ماه) معاملات خود را با تقاضای بالای خریداران آغاز کرد و شاخص بورس در نخستین دقایق معاملات با ۲۴ هزار واحد رشد و ورود به کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رکورد دیگری را ثبت کرد و معاملات خود را در کانال ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار واحد پایان داد.

همچنین بازار در آخرین روز معاملاتی هفته جاری برخلاف دیگر روز‌های هفته، معاملات خود را با اندکی نوسان و افت شاخص بورس به پایان رساند که کارشناسان رخ دادن چنین اتفاقی را طبیعی و آن را ناشی از پیش رو بودن تعطیلات چند روزه اعلام کردند.

گفتنی است؛ شاخص بورس در نخستین روز از هفته جاری معاملات خود را در کانال ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار واحد آغاز کرد و در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با تداوم در کانال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، معاملات خود را در کانال ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد به پایان رساند تا بدین ترتیب بازار سهام در هفته پایانی فروردین با بیش از ۶ درصد بازدهی به استقبال معاملات بازار در اردیبهشت ماه برود.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر