یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

جذاب شدن سرمایه‌گذاری در بورس با اجرای یک قانون جدید

جذاب شدن سرمایه‌گذاری در بورس با اجرای یک قانون جدید
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: قانون مالیات برعایدی سرمایه موجب خواهد شد تا بازار‌های موازی بازار سرمایه با خروج نقدینگی مواجه شوند.
کد خبر : ۱۵۱۳۰۰

علی محمودیان؛ کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: مالیات بر عایدی سرمایه در بلند مدت به نفع بازار سرمایه است. زیرا اگر فردی یک ملک را خریداری کند و تصمیم داشته باشد این ملک را در همان سال به فروش برساند، باید ۶۰ درصد از سود خود را به عنوان مالیات بر عایدی سرمایه بپردازد که در این صورت هزینه سرمایه‌گذاری بالا رفته و دیگر به صرفه نخواهد بود.


این تحلیل گر بازار‌های مالی افزود: بازار‌های دیگر مانند بازار خودرو، ارز و طلا نیز به همین شکل است، اما قانون مالیات بر عایدی سرمایه شامل سرمایه گذاری در بازار سرمایه نمی‌شود.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه موجب خواهد شد تا بازار‌های موازی بازار سرمایه با خروج نقدینگی مواجه شوند و در ادامه نیز سرمایه گذارانی که قصد سفته‌بازی غیرمولد در کوتاه مدت دارند مجبور به سرمایه گذاری در بلند مدت و در بازاری مولد خواهند شد.


محمودیان در پایان تأکید کرد: با افزایش هزینه سفته‌بازی و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، دلالی در بازار‌ها به شدت کاهش خواهد یافت و با کاهش دلالی، نوسانات بازار‌ها افت می‌کند، در نتیجه قانون مالیات بر سوداگری علاوه بر کمک به کنترل تورم بسیاری از سرمایه‌ها را به سمت بازار سرمایه سوق داده و به رشد تولید نیز سرعت خواهد داد.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر