مخالفت آلمان با طرح اتحادیه اروپا برای مصادره دارایی‌های روسیه

مخالفت آلمان با طرح اتحادیه اروپا برای مصادره دارایی‌های روسیه
آلمان با توقیف دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین، مخالفت کرده و آن را دلیل خطرات قانونی بسیار زیادی دانست.
کد خبر : ۱۵۲۳۲۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از المیادین، آلمان نسبت به برنامه‌های بروکسل برای توقیف دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین ابراز اعتراض کرده و هشدار داده است که اقدام عجولانه می‌تواند خطرات قانونی یا مالی را به همراه داشته باشد.

به گزارش فایننشال تایمز بریتانیا، کمیسیون اروپا در حال کار بر روی طرحی است که می‌تواند میلیارد‌ها یورو از طریق درخواست از موسسات مالی دارای دارایی‌های مسدود شده روسیه برای واگذاری بخشی از سود به دست آمده و استفاده از آن برای بازسازی اوکراین جمع آوری کند.

اما در پی نگرانی‌هایی که توسط بانک مرکزی اروپا ذکر شد، برلین و سایر پایتخت‌ها خواستار بررسی بیشتر برنامه‌های دیگر شدند.

مقامات ارشد دولت آلمان گفتند که آن‌ها "تردید دارند که این طرح از حمایت کافی برخوردار باشد، زیرا مخاطرات قانونی بسیار زیاد بود".

یک مقام وزارت امور خارجه گفت که "آلمان هر کاری که از نظر قانونی می‌تواند برای شناسایی و مسدود کردن دارایی‌های افراد و شرکت‌های تحریم شده روسی انجام می‌دهد"، اما گفت که ایده استفاده از پول روسیه برای بازسازی اوکراین "سوالات مالی و حقوقی پیچیده ای" را ایجاد کرده است.


بر اساس آمار‌های جدید، اتحادیه اروپا بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۱۵ میلیارد دلار) از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده است.

کریستین ویگاند، سخنگوی کمیسیون اروپا که این ارقام را تایید کرد، گفت: اتحادیه اروپا متعهد به پرداخت خسارت روسیه به اوکراین است، به همین دلیل است که اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده و اثبات شده روسیه برای این منظور است.

پیشتر روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای در وب سایت خود هشدار داده بود که مصادره دارایی‌های روسیه در کشور‌های غربی تهدیدی برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

این گزارش به استدلال چندین مقام آمریکایی، از جمله جانت یلن، وزیر خزانه داری، اشاره می‌کند که مصادره دارایی‌ها می‌تواند «سابقه‌ای برای نقض مبانی حقوقی غرب» باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر