07 مرداد 1402 - 17:02

پیش‌بینی ۹.۴۲ میلیون تن صادرات ال‌پی‌جی ایران در سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی ۹.۴۲ میلیون تن صادرات ال‌پی‌جی ایران در سال ۲۰۲۳
آمار‌های منابع کشتیرانی نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۲۳ احتمالا ۹.۴۲ میلیون تن ال‌پی‌جی صادر کند که نسبت به پیش‌بینی قبلی بیشتر است.
کد خبر : ۱۵۳۴۱۸

به گزارش ایبِنا، پایگاه تحلیلی خبری پلاتس با استناد به منابع کشتیرانی و برنامه‌های رهیابی کشتی‌ها تخمین زده است، ایران در ماه ژوئن ۶۹۶ هزار تن، ال‌پی‌جی بارگیری کرده است که نسبت به ماه می ۲۸.۵ درصد کمتر است.

بارگیری ال‌پی‌جی ایران در ماه می‌رکورد زده بود و به رقم ۹۷۳ هزار و ۲۶۰ تن رسیده بود.

به این ترتیب، در مجموع محموله‌های صادراتی ال‌پی‌جی ایران در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به تقریبا ۴.۷۱ میلیون تن رسیده است.

بر اساس برآورد‌های اس اند پی گلوبال، متوسط صادرات ماهانه ایران در بازه ژانویه تا ژوئن یعنی نیمه اول سال ۲۰۲۳ برابر با ۷۸۴ هزار و ۸۳۳ تن بوده است.

پیش‌بینی شده است اگر میزان بارگیری در همین سطح یا بیشتر باشد، مجموع صادرات در سال ۲۰۲۳ به ۹.۴۲ میلیون تن برسد. این رقم بیش از برآورد قبلی تحلیلگران برابر با ۸.۳ میلیون تن است.

بنا بر اعلام پایگاه خبری مینت، چین در ماه‌های گذشته میلای، خریدار اصلی ال‌پی‌جی ایران بود. محموله‌های ال‌پی‌جی ایران که در ماه ژوئن بارگیری شده است در ماه جولای به بنادر جنوبی و شمال شرقی چین رسیدند.

بنا بر اعلام منابع کشتیرانی، محموله‌های بارگیری شده ایران در ماه ژوئن بین ۱۵ هزار تا ۴۴ هزار تن بوده است و ۱۵ کشتی بندر عسلویه را ترک کردند. ۷ کشتی نیز بندر سیراف را ترک کرده‌اند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر