گسترش روابط اقتصادی بین کشور‌های آمریکای لاتین

گسترش روابط اقتصادی بین کشور‌های آمریکای لاتین
شرکت پتروبراس برزیل قصد دارد از بولیوی گاز طبیعی بخرد.
کد خبر : ۱۵۳۷۹۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، وزیر انرژی بولیوی گفت: جلساتی برای تنظیم توافقنامه بین پتروبراس و بولیوی در این زمینه برگزار شده است که این اقدام باعث تعمیق روابط اقتصادی بین کشور‌های آمریکای لاتین می‌شود.

فرانکلین مولینا اورتیز، وزیر انرژی بولیوی تایید کرد که شرکت انرژی دولتی برزیل، پتروبراس، قصد دارد گاز طبیعی از بولیوی خریداری کند.

روز سه شنبه، برزیل میزبان اجلاس آمازون بود که در آن ۸ کشور عضو سازمان پیمان همکاری آمازون ACTO بیانیه‌ای را در اجلاس سران در مورد همکاری در حوزه آمازون با هدف توسعه پایدار منطقه تصویب کردند.

مولینا خاطرنشان کرد: این شرکت به بازدید از باتلاق‌های نمکی بولیوی علاقه نشان داده است.

وزیر انرژی بولیوی با بیان اینکه جلساتی برای تنظیم توافقنامه بین پتروبراس و بولیوی تشکیل شده است، گفت: ما فقط در مورد صادرات گاز از بولیوی صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد سرمایه گذاری‌ها و پروژه‌های آینده در این زمینه نیز صحبت می‌کنیم.

قابل ذکر است که برزیل، بولیوی، کلمبیا، اکوادور، گویان، پرو، سورینام و ونزوئلا یک مرکز بین المللی همکاری پلیس و یک سیستم یکپارچه کنترل ترافیک هوایی در شهر مانائوس برزیل برای مبارزه با تردد غیرقانونی هوایی، قاچاق مواد مخدر ایجاد خواهند کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر