بزرگ‌ترین بانک خصوصی روسیه چقدر سود کرد؟

بزرگ‌ترین بانک خصوصی روسیه چقدر سود کرد؟
آلفا بانک، بزرگ‌ترین بانک خصوصی روسیه سود کلانی را ثبت کرد و درآمد خالص این بانک در ماه‌های ژانویه تا ژوئن از ۵۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.
کد خبر : ۱۵۳۹۴۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، آلفا بانک روسیه روز جمعه سود خالص ۵۲.۲ میلیارد روبلی (۵۲۶ میلیون دلار) را برای نیمه اول سال گزارش کرد و گفت که پرتفوی وام این کشور در سطح بالایی قرار دارد و در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۷۲ میلیون دلار درآمد داشته است.

آلفا بانک پویایی درآمد خود را در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که سود آن با وجود تحریم‌های غرب کاهش یافت، اعلام نکرده است. در بیانیه آلفا بانک آمده است: علی رغم چالش‌های نیمه اول سال ۲۰۲۲ و زیان یکباره، این بانک به طور قابل توجهی موقعیت بازار خود را از نظر کل دارایی‌ها و سرمایه تقویت کرده است.

درآمد خالص بهره در ماه‌های ژانویه تا ژوئن از ۱.۴ میلیارد دلار فراتر رفت که نشان دهنده افزایش ۸۴ درصدی نسبت به سال قبل بود، در حالی که درآمد خالص کارمزد و کمیسیون با ۱۳ درصد افزایش به ۸۲۳ میلیون دلار رسید. دارایی‌های آلفا بانک در طول دوره گزارش با ۷ درصد افزایش به ۶۲ میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به دلیل جهش ۱۷ درصدی در بدهی خالص وام است. حجم وام‌ها شامل وام مشاغل کوچک و متوسط به ترتیب ۳۵ درصد و ۲۲ درصد و به طور کلی تا ۲۱ درصد افزایش یافت.

سبد سپرده‌های بانکی نیز به دلیل افزایش ۱۵ درصدی سپرده‌های خرد، بیش از ۷ درصد افزایش یافت. آلفا بانک هم اعلام کرد که تعداد مشتریان با رشد ۹ درصدی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۸ میلیون نفر رسیده است.

در بیانیه مطبوعاتی این بانک آمده است: در سال ۲۰۲۳، ما همچنان به دنبال استراتژی، و نوآوری‌های فناوری، کار با مدل‌های یادگیری ماشین و استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته در فرآیند‌های تجاری، ادامه می‌دهیم. سال گذشته، ایالات متحده در واکنش به حمله مسکو به اوکراین، آلفا بانک و اسبر بانک را تحریم کرد. امسال، اتحادیه اروپا آلفا بانک را به دهمین بسته تحریمی خود اضافه کرد. مالکان این بانک تحریم شده، بازرگانان میخائیل فریدمن و پیوتر اون، بنا به گزارش‌ها قصد داشتند سهام‌های خود را در آلفا بانک بفروشند تا از لیست سیاه فرار کنند. اوایل این هفته، فریدمن و آون به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر