06 شهريور 1402 - 09:43

اقدامات بخش بین‌الملل بانک مرکزی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها

اقدامات بخش بین‌الملل بانک مرکزی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها
کریمی گفت: بخشی از اقداماتی که ما در دولت جدید حوزه بین‌الملل بانک مرکزی انجام دادیم، در خصوص بی‌ثمر کردن تحریم‌هاست.
کد خبر : ۱۵۴۴۶۱

به گزارش ایبِنا، محسن کریمی؛ معاون بین‌الملل بانک مرکزی در بازدید از غرفه وزارت اقتصاد در نمایشگاه «روایت خدمت» درباره لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی افزود: به طور کلی مردم در همه بخش‌ها در خصوص پیشرفت و خدمات جدید و به موقع دولت اشراف داشته و اقدامات دولت را رصد می‌کنند و می‌بینند.

وی بیان‌داشت: با این حال، برخی از خدمات دولت از جمله خدماتی که به صورت آنلاین در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، باید حتما اطلاع رسانی بیشتری نسبت به آن‌ها انجام شود.

کریمی ادامه‌داد: تجمیع خدمات خاص و عام دولت در محیط‌هایی مانند نمایشگاه روایت خدمت، یک نگاه کلی به خدمات دولت در همه بخش‌ها هم برای مردم برای آگاهی و نیز برای مسوولان برای پیگیری بیشتر به‌منظور افزایش بهره‌وری و به‌روز رسانی این خدمات مفید است و هم انعکاس رسانه‌ای بهتری دارد.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین اظهار داشت: ایجاد برخی از خدمات جدید در وزارت اقتصاد از جمله سامانه برخط گمرکی و صدور مجوز‌ها که بانک مرکزی نیز ارتباط مستقیم با این بخش‌ها دارد، یکی از خدمات قابل ستایش وزارت اقتصاد در دو سال گذشته بوده است.

وی، سپس به اقدامات امور بین‌الملل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بخشی از اقداماتی که ما در دولت جدید در بانک مرکزی در حوزه بین‌الملل انجام دادیم در خصوص بی‌ثمر کردن تحریم‌ها است، اما بخش قابل توجهی که اکنون مردم با آن درگیر هم هستند درباره ارز اربعین است.

کریمی ادامه داد: ارز اربعین هر سال در این ایام با افزایش نرخ مواجه می‌شد، اما امسال با مداخله به موقع و برنامه ریزی شده بانک مرکزی، نرخ این ارز در بازار غیر رسمی چهار هزار تومان کاهش داشت؛ به طوری که قیمت یک‌هزار دینار عراق که پیش از این ۳۶ هزار تومان بود به ۳۲ هزار تومان رسید.

به گفته معاون بین‌الملل بانک مرکزی، همه کسانی که برای اربعین از کشور خارج شده‌اند، ارز خود را دریافت کرده‌اند و این نشان از موفقیت در برنامه‌ریزی دستگاه‌های متولی از بانک مرکزی تا وزارت اقتصاد است.

 

 منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر