20 شهريور 1402 - 15:40

تخصیص دینار به زائران گامی مهم در مسیر دلار زدایی/ ارز اربعین به سرعت و سهولت پرداخت شد

تخصیص دینار به زائران گامی مهم در مسیر دلار زدایی  ارز اربعین به سرعت و سهولت پرداخت شد
یوسفی گفت: تخصیص و عرضه دینار به زوار اربعین و حذف دلار از این بخش توسط بانک مرکزی گامی مهم در مسیر دلار زدایی از اقتصاد کشور است.
کد خبر : ۱۵۵۰۱۲

به گزارش ایبِنا، مجتبی یوسفی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تجربه جدید تامین ارز اربعین با تدابیر ویژه بانک مرکزی، اظهار کرد: امسال شاهد بودیم که بانک مرکزی به جای دلار از دینار به عنوان ارز تخصیص یافته به زوار اربعین استفاده کرد که بسیار مهم بود.

 

وی افزود: این اقدام بانک مرکزی گامی مهم در مسیر دلار زدایی از اقتصاد کشور است و امیدواریم که این اقدام شروعی برای حذف دلار و جایگزین کردن ارز‌های ملی در مبادلات با شرکای تجاری و استفاده از پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه باشد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: بعد از تخصبص ارز کشور مقصد به جای دلار در فرآیند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، استفاده از ارز دو کشور به جای دلار برای تجار نیز باید در مرحله بعدی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در بخش‌های مختلف، دلار را از اقتصاد کشورمان به تدریج حذف کنیم.

 

یوسفی ادامه داد: علاوه بر این شاهد آن بودیم که زوار اربعین امسال در کمترین زمان ممکن و با سهولت بیشتر دینار مورد نیاز خود را از شعب بانک‌ها دریافت می‌کردند و با یک ثبت نام و دریافت کد رهگیری، با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت می‌توانستند دینار مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

به گفته وی، امسال همچنین ارز اربعین با قیمتی ارزان‌تر و مناسب‌تر نسبت به ماه‌ها و سال‌های قبل در اختیار زوار اربعین قرار گرفت چرا که در سال‌های گذشته شاهد بودیم که در ایام اربعین نرخ دینار و دلار در بازار غیررسمی افزایش می‌یافت، اما امسال نه تنها شاهد التهاب نبودیم بلکه نرخ دینار نیز کاهش یافت.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت: اینگونه اقدامات در حالی است که در دولت قبل مردم در ایام اربعین برای دریافت ارز مورد نیاز خود در مکان‌های نامناسب غیررسمی و در صف‌های طولانی می‌ایستادند و منتظر می‌ماندند که حقیقتا چنین اقداماتی دور از شأن زائر امام حسین است؛ اما امسال در کمترین زمان ممکن دینار اربعین در اختیار متقاضیان قرار گرفت و دغدغه‌ای در خصوص تامین ارز نداشتند.

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر