استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه

استقبال از جامعه نخبگان برای توسعه بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس گفت: یکی از دغدغه‌های جدی حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد از طریق ابزار‌های بازار سرمایه است.
کد خبر : ۱۵۵۹۶۶

به گزارش خبرنگار ایبنا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش سالانه بازار سرمایه گفت: یکی از اهداف اصلی این همایش هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط با بازار سرمایه با نیاز‌های روز بازار سرمایه است.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما حمایت از سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد واقعی از طریق ابزار‌های بازار سرمایه است که مقالات متعددی در این زمینه دریافت شده است.

 

عشقی با بیان اینکه بازار سرمایه به دلیل ماهیت علمی و تخصصی که دارد، از جمله تخصصی‌ترین بازار‌های رسمی است و طیف گسترده‌ای از دانش آموختگان در بازار وجود دارند، ابراز داشت: بدون کمک متخصصان بازار سرمایه توسعه بازار امکان پذیر نیست. رسالت ما این است از تخصص دانش آموختگان این زمینه برای تحقق اهداف بازار سرمایه استفاده کنیم.

 

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه در دو دهه گذشته سرمایه‌گذاران زیادی وارد بازار سرمایه شدند؛ اکنون بازار سرمایه نیازمند نوآوری است، بعنوان مثال نوآوری در روش‌های نوین تامین‌مالی. همچنین نیاز به اطلاع‌رسانی و افزایش سواد مالی سرمایه‌گذاران است که نیازمند کمک جامعه علمی بازار سرمایه است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر